Torbjorn Wist, az oslói tőzsdén jegyzett Wallenius Wilhelmsen ASA (magántulajdonban lévő norvég/svéd hajózási társaság) pénzügyi igazgatója szerint
a feszített globális ellátási láncok és az autóeladások 2021-es világméretű fellendülése hozzájárult a tarifák emelkedéséhez.
A válság a konténerszállítási piacra emlékeztet - ahol az emelkedő árak miatt a kerékpároktól kezdve a gyermekjátékokon át a kávéig mindenféle áru szállítása drágul.
A Pareto Securities AS (független, teljes körű szolgáltatást nyújtó befektetési bank, amely vezető szerepet tölt be az északi tőkepiacokon) szerint
az autószállító hajók többségét napi 30.000 dolláros áron három évre előre lefoglalják.
Ez több mint háromszorosa egy hajó 12 hónapos bérleti díja ötéves átlagárának, ami annak a jele lehet, hogy a bevételek fellendülése folytatódni fog.