Ezekben az alkalmazásokban költötték a legtöbb pénzt a felhasználók

App Store
--FILE--A Chinese mobile phone user shows the icons of App Store app, left, and messaging app Weixin, or WeChat, of Tencent on his iPhone smartphone in Ji'nan city, east China's Shandong province, 27 June 2017. A Chinese clothing company is suing Apple for copyright infringement of the Apple App Store logo, a court in Beijing said Tuesday (26 December 2017). Clothing label KON claim the Apple App Store logo closely resembles its own, which the company has been using as a merchandise trademark since 2011, and registered in 2012, according to the Dongcheng District People's Court in Beijing, which has accepted the lawsuit. KON is demanding compensation of 100,000 yuan (about 15,200 US dollars), an injunction against infringing devices such as iPhones and iPads, as well as a public apology. Both logos feature a triangular stick design. Apple replaced the old logo, consisting of a pencil, ruler and brush, with the current one on its iOS and MacOS devices this year. Kon said that the two logos look practically the same to the untrained eye of an ordinary customer. Launched in 2009, KON is a Beijing-based clothing label that targets young customers. The company said the logo design was inspired by singer Johnny Rotten of the British punk band The Sex Pistols.
Vágólapra másolva!
Rekordot döntöttek a fogyasztói költések a mobilapplikációk körében, 2021 első felében. Az ugyanakkor jól látszik, hogy a tavalyi év kiugró számai után lassult a növekedés. A szakértők szerint komoly kérdés lesz tehát, hogy a most tapasztalt növekedési ütem mennyire lesz fenntartható a következő hónapokban.
Vágólapra másolva!

A mobilalkalmazásokkal összefüggő fogyasztói költések új rekordot döntöttek 2021 első felében, ahogy elérték a 64,9 milliárd dollárt – írja a TechCrunch, a Sensor Tower előzetes adatai alapján. Ez az összeg 24,8 százalékos növekedésnek felelt meg a megelőző év azonos időszakához képest.

A szakértők viszont kiemelik, az elmúlt időszak nagyon gyors növekedési üteme elsősorban a koronavírus-járvány hatásainak tudható be.

Vagyis bár a növekedési trend várhatóan fennmarad, ez az ütem érezhetően lassulhat a következő hónapokban.

Ezt az is mutatja, hogy a tavalyi számokhoz képest – még az új rekord ellenére is – a költések növekedési üteme már most enyhült, a letöltési szám növekedése pedig drámaian lelassult.

Az idei első félévben a fogyasztói költések terén

az Apple App Store-ja 41,5 milliárd dollárt realizált globálisan, szemben a Google Play 23,4 milliárd dollárjával.

A növekedés szempontjából viszont továbbra is a Google Play vezet, 30 százalékos bővüléssel 2020 első feléhez képest. Az App Store növekedése 22,1 százalékos volt.

Lassuló ütemben, de még mindig hasítanak a mobilappok Forrás: AFP/NurPhoto/Nicolas Economou

A játékokon kívül a növekedést olyan területek fűtötték az alkalmazások körében, mint a sport, a pénzügyi és üzleti appok, valamint a könyves és szórakoztató alkalmazások. A legnagyobb fogyasztói költéseket továbbra is a mobiljátékok területe adja, ez a szektor összesen 44,7 milliárd dolláros bevételt realizált az idei első félévben.

A mobiljátékok terén a három éllovas a Honor of Kings (több mint 15 milliárd dollár), a PUBG Mobil (közel 1,5 milliárd dollár), valamint a Genshin Impact (848 millió dollár) volt.

Ha viszont az egyes alkalmazások összesített bevételét nézzük, akkor már nem a játékok meghatározók az online boltokban. A legnagyobb féléves összbevételt a TikTok érte el, melyet a YouTube és a Tinder követett. Érdekes azonban, hogy míg az App Store-ban is pontosan ez a top3 sorrendje, a Google Play-ben a három éllovas a Google One, a Piccoma, valamint a Disney+.

Mindazonáltal jól látszik, hogy a tavalyi első félévhez képest már jelentősen lassult az alkalmazások növekedése.

Ez egyértelműen azt jelzi, hogy tavaly a járvány miatti lezárások következtében sokan használtak aktívan alkalmazásokat, azonban ahogy az országok kinyitottak, elkezdett csökkenni az aktivitás.

Izgalmas lesz, hogy alakul az alkalmazások versenye a következő hónapokban Forrás: Lisa Fotios / Pexels

2020 első felében például az applikációk telepítése 25,7 százalékkal nőtt (éves alapon), elérve a 71,3 milliárd letöltést. Az idei első félévben viszont a növekedés már csak 1,7 százalékos volt (72,5 milliárd letöltéssel). Ennél is látványosabb, hogy ha a mobiljátékokat nem számítjuk, akkor a letöltések 10,9 százalékkal 16,3 milliárdra csökkentek.

Az egyes alkalmazások letöltési számait tekintve az abszolút győztes itt is a TikTok volt, melyet a Facebook és az Instagram követett.

Az App Store letöltéseknél a TikTok, YouTube, Instagram hármas nyerte a félévet, míg a Google Playben a Facebook, TikTok, Instagram volt a sorrend.

Összességében tehát látható, hogy bár az idei első félév már nem volt olyan kiugróan erős a mobilalkalmazások piacán, mint a tavalyi, várhatóan a növekedési trend a némileg lassuló ütem mellett is folytatódni fog. Azt viszont izgalmas lesz figyelni, hogy miként alakul majd az egyes appok közti verseny a világban.