Komoly növekedést ért el tavaly a Lego

lego
Illusztráció
Vágólapra másolva!
Az értékesítés 21 százalékkal nőtt a 2019-es évhez viszonyítva, az árbevétel 13 százalékkal emelkedett. A növekedésben bizonyosan szerepet játszott a járványhelyzet is.
Vágólapra másolva!

A LEGO Csoport nyilvánosságra hozta a 2020-ra vonatkozó pénzügyi eredményeit. A bevétel 13 százalékkal, 43,7 milliárd dán koronára (mntegy 2185 milliárd forintra) nőtt a 2019-es évvel összehasonlítva, míg az értékesítés 21 százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban. A működési eredmény 12,9 milliárd korona volt, ami 19 százalékos növekedés 2019-hez képest. A márka piaci részesedése globálisan és a 12 legnagyobb piacán is nőtt.

Niels B. Christiansen vezérigazgató a következőképp fogalmazott közleményükben: „Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, ami azt mutatja, hogy a LEGO kockáknak és a játékon keresztüli tanulásnak továbbra is figyelemre méltó jelentősége van. Emellett ez a teljesítmény egyben a munkatársaink szenvedélyét, kreativitását és kitartását tükrözi. A járvány okozta kihívások ellenére is fáradhatatlanul azon dolgoztak, hogy a játék folytatódjon világszerte."

Illusztráció Forrás: Lego

Minden piacon kétszámjegyű volt az értékesítés növekedése, és különösen nagy mértékben erősödött Kínában, az amerikai kontinensen, Nyugat-Európában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben.

A működési eredmény növekedését az értékesítési számok hajtották, ellensúlyként pedig a stratégiai befektetések, illetve a megnövekedett disztribúciós és szállítási költségek hatottak

- utóbbi okozója a mexikói és kínai üzemek átmeneti bezárása volt. A nettó nyereség 19 százalékkal, 9,9 milliárd koronára nőtt, míg a cash flow erős szinten, 11,5 milliárd koronán maradt.

Christiansen elmondta: "A hosszú távú növekedési célokat támogatva, nagyszabású beruházásokat hajtottunk végre az elmúlt két évben. 2020-ban kezdtük el látni ennek az eredményét, különösen az e-kereskedelemben és a termékinnováció terén. A következő években tovább növeljük a beruházásokat, melyekkel továbbra is az innovatív játékra, a márkánkra, a digitalizációra és a kiskereskedelmi hálózat fejlesztésére fókuszálunk."

A LEGO Csoport a Rebuild the World kampányán keresztül folytatja márkája építését, amely 2020-ban a világ legkedveltebb márkája volt.

A vezérigazgató az eredményeket ismertető sajtótájékoztatón, újságírói kérdésre válaszolva elmondta, nehéz pontosan meghatározni, a jelentős mértékű növekedés mögött milyen mértékben volt tényező a koronavírus-járvány, de abban bizonyosak, hogy a 2020-ban kialault helyzet hozzájárult a vállalat eredményeihez.

A vállalat invesztált a sokcsatornás kiskereskedelmi hálózatába, amelynek következtében mind a partnereknél, mind pedig a saját hálózatában növekedés volt tapasztalható, míg az üzletek átmenetileg bezártak a Covid-19 miatt. Az előző évhez viszonyítva a LEGO.com oldalon megduplázódott a látogatószám, miközben folytatódott a globális üzletbővítési projekt. 2020-ban 134 új üzlet nyílt, ebből 91 Kínában.

Ezzel 2020 végére a márkaüzletek száma világszerte 678-ra emelkedett. A vállalat további 120 üzlet megnyitását tervezi 2021-ben, ezekből 80-at Kínában.

2021-ben a csoport még többet fektet be digitalizációba az üzleti tevékenysége minden területén. Ezért az év folyamán létszámbővítésre készül a vállalat a digitális és technológiai területeken.

2020-ban a LEGO Csoport bejelentette, hogy a következő 3 év során közel 400 millió dollárt fektet be fenntarthatósági projektekbe. Ezek a kezdeményezések arra fognak irányulni, hogy minél több gyerekhez eljuthasson a játékon keresztüli tanulás élménye, hogy mindez fenntarthatóbb módon történjen, és hogy befogadó munkahelyet nyújtsanak mindenkinek, aki részt vesz a vállalat játékélményeinek megalkotásában. Ezen erőfeszítések keretében a vállalat mintegy 3,2 millió rászoruló gyermeket ért el a játékon keresztüli tanulást népszerűsítő kezdeményezéseivel.

Továbbá elkezdődött az egyszer használatos műanyag zacskók papírzacskóval történő helyettesítése, valamint bejelentette, hogy szén-dioxid kibocsátását 2032-re 37 százalékkal csökkenti

– ezt a vállalást a Science Based Target kezdeményezés is jóváhagyta, és összhangban van azokkal az intézkedésekkel, melyek célja a globális felmelegedést 1,5 Celsius alatt tartani.