Négy éven át bolyongott a tengereken egy olajszállító hajó, a legénységet nem fizetik ki

koronavírus, USA, Amerika, olajszállító hajó
Olajszállító hajókat néznek gördeszkások a kaliforniai Huntington Beach partjainál 2020. április 24-én. A koronavírus miatt jelentősen visszaesett az olaj iránti kereslet, mintegy három tucat olajszállító vesztegel Long Beach és San Francisco között, mert nem tudják hova szállítani a rakományt.
Vágólapra másolva!
Az öt főből álló legénység évek óta nem látta családját, és kevés a remény arra, hogy ez a közeljövőben megtörténhessen.
Vágólapra másolva!

Négy évvel az indulás után még mindig nem ért véget az útja egy olajszállító hajónak, a tartályhajó és személyzetének kálváriája egészen meghökkentő, írja a Reuters.

Csupán néhány méterre tartózkodik a szárazföldtől, mégsem szállhat partra az olajszállító hajó öttagú legénysége.

A hajótulajdonos Alco Shipping anyagi gondokba keveredett, és három évvel ezelőtt felfüggesztette a tengerészek fizetésének folyósítását. A legénység magára maradt a tengeren, és jótékonysági szervezetek adományaira támaszkodik. A tartályhajó Umm Al Quwain, az Egyesült Arab Emirátusok egyikének partjainál futott zátonyra, ott vesztegel, sorsára várva.

Illusztráció Forrás: MTI/EPA/Etienne Laurent

A matrózoknak együttesen körülbelül 230.000 dollárral (mintegy 68 millió forint) tartozik a cég. A vállalat ugyanakkor csak 150.000 dollárt (44millió forint) ajánlott fel a részükre. Amennyiben nem fogadják el az ajánlatot, úgy a fedélzeten kell maradniuk, amíg meg nem születik a határozat a cég sorsáról.

A tengerészeti törvények szerint a hajóelhagyás bűncselekménynek számít, így azonnal őrizetbe vennék őket,

illetve az is nehezíti helyzetüket, hogy a mianmari, indiai és pakisztáni legénység útlevelei és vízumai is lejártak már, vagy éppen a cég kezelésében vannak.