Már látni az évtized luxusüzletének részleteit

tiffany ékszerbolt
'Tiffany & Co.', a store of the US jewelry company on Koenigsallee in Duesseldorf, North Rhine-Westphalia. Photo from 6th January 2015.
Vágólapra másolva!
A múlt év egyik legkülönösebb gazdasági sztoriját adta az LVMH és a Tiffany. A francia luxusóriás végül, többfordulós csatározás után, megvette az amerikai ékszergyártót. Most pedig már látszódnak is az üzlet közvetlen következményei, ami komoly változásokat jelent a Tiffanynál.
Vágólapra másolva!

A héten sikerült lezárni a tavalyi év legnagyobb luxusipari üzletét, ami igen sok bonyodalmat hozott a feleknek. Kezdetben nagyot szólt a hír, hogy az LVMH francia luxusóriás megveszi a Tiffanyt, de idővel komoly jogi bonyodalom kezdett kialakulni a felek között az üzlet körül – a két cég kölcsönösen be is perelte egymást. Végül az idei év elején lezárták a 15,8 milliárd dolláros akvizíciót, az LVMH pedig bejelentette a változtatásokat – írja a CNBC.

A bejelentés szerint a Louis Vuitton két vezetője kerül a Tiffany élére, és a dizájn-csapatot is megújítják.

A Tiffany új vezérigazgatója így Anthony Ledru lesz, aki a jelenlegi vezér, Alessandro Bogliolo január 22-én esedékes távozása után veszi át az irányítást.

Az LVMH vezetőjének, Bernard Arnault-nak a fia is fontos szerepet tölt majd be a Tiffanyban. Alexandre Arnault korábban a Rimowa táskamárka vezetője volt, most pedig ügyvezető alelnöki pozíciót tölt majd be az amerikai ékszergyártónál. A Louis Vuitton elnök-vezérigazgatója, Michael Burke szintén elnöki pozíciót kap a Tiffanynál.

Alaposan átalakulhat a Tiffany a felvásárlása után Forrás: Imaginechina/Zhang jin - Imaginechina/Zhang Jin

Miközben az LVMH az üzlettel jelentős terjeszkedést tervez az ékszerpiacon, az elemzők szerint az akvizícióval lehetőség nyílik arra, hogy hatékonyabban vigyék el a Tiffany termékeit a fiatalabb vásárlókhoz, illetve erősebben terjeszkedjenek az ázsiai piacon.

A várakozások szerint egyébként az LVMH a Tiffany teljes működését felülvizsgálja majd, beleértve az üzlethálózatot, az online értékesítést és a márkastratégiát.

Ezzel együtt kreatív fronton is változások jöhetnek, tekintve, hogy a Tiffanytól távozik Reed Krakoff művészeti vezető és a Daniella Vitale, aki a márkastratégiát irányított. Az ő helyükre még neveztek meg új embereket.

Bernard Arnault végül közleményben hangsúlyozta, optimisták azzal kapcsolatban, hogy a Tiffany képes lesz felpörgetni a növekedését.