Az online teret is meghódítaná az Aldi

Aldi
A woman pushes a shoppping trolley as she leaves an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Ahogy az elmúlt hónapokban hatalmas népszerűségre tett szert az internetes vásárlás a koronavírus-járvány miatt, egyre több üzletnek kellett reagálnia a hirtelen megváltozó fogyasztói szokásokra. A szupermarketek pedig nem mindig tudták tartani a tempót, azonban mára sokan elég jól alkalmazkodtak a helyzethez.
Vágólapra másolva!

A járvány idén teljesen felforgatta a globális kiskereskedelmet. A vásárlók ugyanis otthon maradtak, aminek következtében megnőtt az igény az online vásárlási lehetőségek iránt. Ennek szinte automatikusan voltak olyan hatalmas nyertesei, mint például az Amazon, de a fizikai üzletekre építő szupermarket-láncok számára gyakran nehezebb volt az alkalmazkodás.

Az elmúlt több mint egy évtizedben az olcsóbb termékeket kínáló áruházláncok alaposan felforgatták a szupermarket piacot, számos vevőt elszippantva a versenytársaktól. Most azonban épp ezek a cégek kerültek nehéz helyzetbe a járvány miatt.

A BBC riportja szerint számos ilyen vállalat lemaradt az online felfutásból, és nem tudta érdemben növelni a bevételeit.

Az Aldi azonban most betette a lábát az online élelmiszerpiacra, és több új megoldást is kidolgozott az alkalmazkodás érdekében.

Nagy-Britanniában például együttműködést kötött a Deliveroo ételszállító céggel, illetve bevezettek egy úgynevezett Click & Collect online vásárlási szolgáltatást is. Utóbbi hamarosan már 15 üzletben lesz elérhető.

Nagy bejelentést tett az Aldi

Az Aldi német kiskereskedelmi cég brit leányvállalata 1,3 milliárd fontot fektet be a következő két évben Nagy-Britanniában, miután tavaly 49 százalékkal nőtt a nyeresége - közölte a cég. Az Aldi, amely Nagy-Britannia ötödik legnagyobb szupermarket lánca, az idén és jövőre mintegy száz új boltot nyit, ami hozzájárul ahhoz a hosszútávú tervéhez, hogy 2025-re 1200 üzlete legyen az országban.

Ezzel együtt az Aldi brit vezetése igen optimista. A vállalat nagy-britanniai részlegének vezetője, Giles Hurley hangsúlyozta, elképesztő hat hónapon vannak túl, amelyhez hasonlót még soha nem látott a piacon. Hozzátette azonban, az üzleti teljesítményük nagyon erős volt, viszont felismerték a fogyasztói szokások változását, és azt is, hogy fejleszteniük kell az üzleti modelljüket annak érdekében, hogy ki tudják szolgálni az újfajta keresletet.

Az iparági elemzések szerint egyébként az Aldi tudta tartani a stabil és erős eladásait idén, ami részben annak köszönhető, hogy a vásárlóik továbbra is főleg személyesen mentek el az üzletekbe, azonban kevesebbszer és akkor többet vásároltak. Ennek viszont a kisebb boltok voltak a károsultjai, amelyek némileg lemaradtak 2020-ban.

Hurley is jelezte,

a fogyasztóik 85 százaléka még mindig a fizikai üzletekben vásárol, ami a jövőben is komoly lehetőségeket jelent.

Nem véletlen, hogy a vállalat további 100 üzletet tervez nyitni a következő két évben, és csak 2021-ben 4000 álláshelyet hoznának létre.

A következő időszakban tehát tartós lehet az Aldi lendülete – derül ki a BBC által idézett iparági véleményekből. Egyfelől azért, mert a fogyasztók árérzékenysége várhatóan kitart majd a gazdasági bizonytalanságok közepette. Másfelől pedig azért, mert a vállalat a tervek szerint továbbra is nyitottan fog alkalmazkodni a változó fogyasztói igényekhez.