Teljesen megváltozik az internetes vásárlás az OTP-nél

Az internetről rendeltek menyasszonyi ruhát és nagyon megbánták – Fotók! internet vásárlás vásárol trend
Vágólapra másolva!
Mára mindennapossá vált az internetes webáruházak látogatása, tízből kilenc internethasználó szokott így vásárolni, négyen közülük havi rendszerességgel. Az év végi leárazások és a közelgő ünnepek előtt azonban érdemes még jobban odafigyelnünk az online biztonságra. Az OTP Bank ügyfelei novembertől találkozhatnak kétlépcsős azonosítással internetes vásárlásaik során.
Vágólapra másolva!

A bank arra kéri ügyfeleit, hogy

akik még nem állították be az internetes biztonsági kód szolgáltatást, tegyék meg azt időben, mert 2021. január 1-től már csak így tudnak európai kereskedőnél bankkártyával fizetni az interneten

- emelik ki az új rendszerrel kapcsolatos legfontosabb tudnivalót. Az OTP Bank ügyfeleinek kétféle lehetősége lesz internetes bankkártyás vásárlásaik jóváhagyására:

  • az OTP SmartBank alkalmazáson keresztül,
  • vagy az SMS-ben kapott internetes biztonsági kód és a háromjegyű OTP TeleKód megadásával.

A kétlépcsős azonosítás

Felnőtt internetezők körében ma már hétköznapinak számít az internetes vásárlás. Olyannyira, hogy az OTP Bank megbízásából készített reprezentatív felmérés szerint (NRC Omnibusz kutatás 2020. szeptember 22. és október 1. között) már az idősebb korosztály is egyre többet vásárol az interneten, az ötven év felettieknek is csaknem harmada havi szinten rendel valamit. Az online vásárlók valamivel több mint fele számára elfogadható az interneten történő fizetés, több mint egyharmaduk ezt a fizetési módot preferálja, míg azok, akik csak alkalmanként rendelnek a világhálóról, inkább ragaszkodnak a hagyományos, utánvétes fizetéshez.

Illusztráció Forrás: Dreamstime

A válaszadók több mint fele mondta, hogy első vásárlásnál óvatosságból utánvétes fizetést választ, de az utánvéttel fizetők körében is inkább a kereskedő iránt érzett bizalmatlanság, semmint az internetes fizetéstől való félelem a jellemző.

Mit kell tenniük az ügyfeleknek a zökkenőmentes átálláshoz?

  • Mindenképpen be kell állítaniuk az Internetes biztonsági kód szolgáltatást, és ehhez rögzíteniük kell érvényes mobiltelefonszámukat. Ezt megtehetik az OTP SmartBank mobilalkalmazásban, vagy OTPdirekt internetbankon keresztül, illetve bármelyik OTP Bank fiókban.
  • Meg kell változtatniuk az alapértelmezett TeleKódjukat. A 3 jegyű TeleKód alapesetben a bankkártyához tartozó számlaszám utolsó három számjegye. Ennek megváltoztatására az OTP SmartBank mobiltelefonos alkalmazásban, OTPdirekt internetbankon vagy telefonon keresztül, illetve az OTP Bank fiókjaiban van lehetőség.
  • Ha használják az OTP SmartBank mobilalkalmazást, frissíteniük kell azt a telefonjukon, és engedélyezniük kell a felugró értesítéseket (push üzeneteket) a készülék beállításaiban.

Hogyan azonosíthatják magukat az ügyfelek internetes vásárláskor?

  • A legkényelmesebb megoldás az OTP SmartBank mobiltelefonos alkalmazás használata. Így a vásárláskor a bankkártya-adatok szokásos megadása után egy felugró értesítést kapnak a mobiltelefonjukra, amire rákattintva belépnek az alkalmazásba, majd az alkalmazáson belül engedélyezhetik a vásárlást.
  • Használhatják az SMS-ben kapott Internetes biztonsági kódot is, viszont ehhez már a 3 jegyű TeleKódot is meg kell adniuk. A TeleKódot csak akkor tudják azonosításhoz használni, ha előzetesen megváltoztatták azt. Az OTP Bank ügyfelei a www.otpmindennap.hu/kartyabiztonsag oldalon részletesebben is tájékozódhatnak teendőikről.