Egyedülálló magyar innováció, amely hozzájárulhat a járvány megfékezéséhez

Koronavírus, vírus, Budapest, enyhítés, kijárási korlátozás enyhítése, újranyitás, újra nyitás, maszk, arcmaszk, védőmaszk, bevásárlóközpont, pláza, Westend, vásárlás, bevásárlás
Vágólapra másolva!
Két magyar cég készített egy olyan ingyenes alkalmazást, amellyel bárki napra és órára lebontva megnézheti, mikor, mekkora a látogatottság a budapesti és a Pest megyei bevásárlóközpontokban, hipermarketekben és bevásárlóparkokban. Így csökkenthető a zsúfoltság – ezzel a fertőzésveszély –, és bárki kiválaszthatja, mikor menjen vásárolni egy adott helyre, vagy hova érdemes mennie egy adott időpontban. A koronavírus-járvány idején az emberélet megóvása az első, azonban a magyar családok megélhetésének biztosításához működésben kell tartani a gazdaságot is. Ilyen nehéz helyzetben különösen sokat segíthetnek a magyar innovációk - mondta az applikáció bemutatójához kapcsolódóan  György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára.
Vágólapra másolva!

Bárki számára ingyenesen használható, online platformon tette közzé a budapesti és Pest megyei plázák, hipermarketek és bevásárlóparkok látogatottsági adatait két hazai cég. A Helix Consulting és a CBRE Magyarország által közösen fejlesztett felület egyszerűen használható, az alkalmazásában csak ki kell választani a számunkra érdekes kereskedelmi egységet.

A megjelenő, naponta frissülő táblázat színezése megmutatja, hogy a hét egyes napjain és óráiban mennyire nagy, vagy éppen alacsony az adott bevásárlóközpont forgalma.

A LocSight új alkalmazásának felülete Forrás: LocSight

Az alkalmazással bárki megtervezheti vásárlása időpontját, elkerülve a legzsúfoltabb órákat. Ugyanígy, ha valaki csak bizonyos időpontokban ér rá, megkeresheti, melyik hozzá közeli bevásárlóközpont a legkevésbé zsúfolt az adott időszakban.

Ha csak egy bizonyos időpont felel meg a vásárlásra, megkereshető az a bevásárlóközpont, amely a vásárlóhoz közel van és a legkevésbé zsúfolt.

A felület használatával nemcsak lerövidíthető az adott áruházban töltött idő, de jelentősen csökkenthető a koronavírus-fertőzés kockázata is.

Az alkalmazás december végéig folyamatosan frissül.

A jelen pillanatban Európában egyedülálló, LocSight néven futó kereskedelmi-térinformatikai szolgáltatás mobiltelefonról is használható. Elérés: locsight.hu/karacsonyibevasarlas2020

Illusztráció Fotó: Csudai Sándor - Origo

A magyar családok megélhetésének biztosítása érdekében a gazdaságot működésben kell tartanunk.

– mondta a megoldásról György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár.

Az államtitkár hozzátette, hogy a plázák zsúfoltságát mutató LocSight szolgáltatás rávilágít arra, hogy az adatalapú innovációnak nemcsak az ország versenyképességében, de az emberek mindennapi életének megóvásában is nagy jelentősége van.

Az alkalmazás segítségével az állampolgárok fontos információkhoz juthatnak, amelyek az egészségük megóvását is szolgálja, így a járvány megfékezésében is fontos szerepet kap.

Emellett a vállalkozások biztonságosabb működése hozzájárul a munkahelyek megőrzéséhez.