A Boeing után az Airbus is bajban van

kínai-amerikai kereskedelmi háború, airbus
(FILES) In this file photo taken on March 20, 2017 the logo of the civil aircraft manufacturing company Airbus is pictured at the entrance of the Airbus facility in Bouguenais, western France. Airbus saw its profits plunge by 30 percent in the first quarter of 2018 due to delays in delivery of its A320neo engines but still plans to supply 800 aircraft this year, the company said on April 27, 2018. Its net income dropped to 283 million euros (USD 342 million) from 409 million euros for the same period last year. / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Vágólapra másolva!
Kínában a Boeing a 737 Max gépek miatt ütközött nehézségekbe, ám a koronavírus-járvány terjedése a rivális Airbusra is hatással van, mivel be kellett zárni tiencsini gyárát.
Vágólapra másolva!

A leállás az európai társaság gyártási kapacitásának jelentős részét érinti, mivel az Airbus A320 gépek végső összeszerelésének tíz százaléka itt történik, és ez a francia vállalat egyik legnépszerűbb modellje.

Tavaly év végéig több mint 6 ezer megrendelést kapta A320-as repülőgépekre.

A cég nyilatkozatban közölte, hogy betartja a pekingi kormány előírásait, hogy az alkalmazottak lehetőleg otthonról dolgozzanak. A belföldi és a nemzetközi utazási korlátozások ugyanakkor logisztikai kihívást jelent a cégnek.

Összeolvad a két ikonikus harcirepülő-gyár

Az orosz harcirepülőgép-gyártás egységesítése érdekében összevonják a MiG és a Szuhoj vállalatot a Védelemi Ipari Komplexumon belül - közölte a fejlett technológia exportjára szakosodott Rosztyeh orosz állami vállalat sajtószolgálata. A repülőgépek fejlesztésével, gyártásával, értékesítésével és szervizelésével foglalkozó egyesülést a MiG eddigi vezérigazgatója, Ilja Taraszenko fogja irányítani, aki emellett megtartja a Védelmi Ipari Komplexum műszaki együttműködésért felelős vezérigazgató-helyettesi posztját is.

Kínában mintegy 60 millió ember van szobafogságra ítélve, az érintett területeken számos vállalkozás zárta be üzleteit és gyárait.

Ugyanakkor a Boeinget nem érinti ennyire súlyosan a vírus okozta leállás. Az amerikai repülőgépgyártó Sanghaj közelében található üzemében állították össze a 737 Max belső tereit, ugyanakkor a cég januárban teljes egészében leállította a modell gyártását, mivel két éven belül két halálos áldozatokat követelő baleset történt, és kiderült, hogy azokat a Max gépek konstrukciós hibája okozta.