Az elmúlt év sikeres volt számunkra az IKEA-ban, ráadásul Magyarország kiemelt eredményt ért el a vállalat globális életében is
- mondta el Mounia El Hilali Acherlouk Yakhlef, az IKEA regionális kereskedelmi vezetője. A Pénzcentrum.hu tudósítása szerint az igazgató arról is beszélt az IKEA sajtóeseményén, hogy a vállalat komoly pénzeket invesztált abba tavaly, hogy az egyre nagyobb mértékben változó vásárlói igényeket kielégíthesse. Ennek a változásnak 3 fő sarokkövét emelte ki a kereskedelmi vezető:
Az IKEA vidéki terjeszkedési tervek lényege, hogy az idei évben 4 csomagátvételi pontot fognak létesíteni Magyarországon vidéken, ezeket Veszprémben, Pécsett, Kecskeméten és Debrecenben fogják felállítani. Ezek a pontok úgynevezett külső cégek által üzemeltetett non-branded átvételi pontok lesznek.
A budapestiekről sem feledkeztek meg, hiszen 2020-ban
bevezetik az expressz házhozszállítást Budapest területén,
ami azt jelenti, hogy 24 órán belül vállalják az online megrendelt termék(ek) szállítását.
A vállalat teljes (online) desktop és mobil applikációs felületei is meg fognak újulni a könyebb használhatóság érdekében. Ezen felül az Örs vezér téri áruház előtt új, csomagátvételi pont nyílik, ami 0-24-ben elérhető lesz, és itt akár egy komplett konyhát is át lehet majd venni.
Márciustól a magyar vásárlóknak lehetőségük lesz arra, hogy a már használt termékeiket visszaadják, azaz eladják az IKEA-nak,
ők pedig ezeket a termékeket a vásárlási áron továbbkínálják a vásárlóknak, mint használt terméket. Szlovákiában már működik ez a szolgáltatás, és ott a használt termékek mindössze átlagosan 1,5 napig vannak "elfekvőben", azokat utána rögtön megveszik.
Tavaly Magyarországon 20,5 százalékkal, 90,3 milliárd forintra nőtt az IKEA forgaloma. A három áruházba összesen több mint 6,7 millió látogató érkezett, akik közül 3,5 millióan vásároltak is, ők átlagosan 21 783 forintot költöttek vásárlásonként A vállalat ezen felül összesen 1,7 milliárd forint értékben fejlesztette 3 magyarországi áruházát.