Miért engedik a cégek a távmunkát?

kültéri iroda outdoor office természet, parkok laptop dolgozó ember munka
Woman using laptop in hotel courtyard
Vágólapra másolva!
Egyre több cég dönt úgy, hogy kizárólag home office-ban alkalmazza munkavállalóit, amivel nemcsak az olyan költségeket lehet csökkenteni, mint az irodabérlés, de ezzel segíti a tehetségek kibontakozását is.
Vágólapra másolva!

Ugyanakkor az erős vállalati kultúra és az elkötelezett, termelékeny munkaerő megtartása olykor nehézségekbe ütközik, ha nem találkoznak az emberek nap mint nap.

Illusztráció Forrás: PhotoAlto/Sigrid Olsson / Altopress/Sigrid Olsson

Az egymástól távol dolgozó munkatársak között a legtöbb beszélgetés e-mailen keresztül történik,

ami azt jelenti, hogy nincs testbeszéd vagy hang, amely segítené értelmezni az interakciókat.

Például a Zapier – a cég mind a 200 alkalmazottja távmunkában dolgozik – arra ösztöni dolgozóit, hogy minden tekintetben pozitívan kommunikáljanak egymással.

Fontos meghatározni a kommunikáció módját, hangsúlyozni a célokat és a prioritásokat"

– nyilatkozta Eugenio Pace, az Auth0 hitelesítési platform igazgatója, ahol a cég mintegy 60 százaléka dolgozik otthonról.

Illusztráció 123RF

Mivel nincs közös helyiség, ahol az emberek találkozhatnak, ezért nagyon fontos a szerkezeti átláthatóság. Például az Auth0-nál minden munkavállaló elérheti a cég bevételi és értékesítési adatait.

A FlexJobs-nál – ahol a 60 alkalmazott mellett további negyven külsős munkavállalóként dolgozik –

a vezérigazgató havonta beszélget a csapattal az elvégzett munkákról és a közeli célokról,

továbbá havonta egy virtuális ebédet is tartanak, ahol rendszeresen jelen vannak a cég vezetői is.

Az olyan egyszerű dolgok, mint például egy közös ebéd, vagy fontos események megünneplése segít megerősíteni a csapatszellemet, különösen igaz ez olyankor, ha a munkavállalók nagy része otthonról dolgozik, nem pedig egy közös irodában.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Ugyanakkor nem mindenki szeret, vagy tud távolról dolgozni, ezért fontos, hogy maga a munkavállaló is kezdeményező és önálló legyen, és egyedül is képes legyen megoldani a felmerülő problémákat.

A Zapiernél például minden új munkavállalónak videós kurzuson mutatják be a vállalatot és annak belső folyamatait.