Teljesen műanyagmentesre vált a Marks & Spencer, a Nestlé és a Lush

Lush, Lush termékek, szilárd sampon, szappan
Vágólapra másolva!
Megnyitotta kapuit a Lush első műanyag csomagolásmentes kozmetikai üzlete Nagy-Britanniában. Ráadásul a szintén brit Marks & Spencer is új, műanyagmentes csomagolást tesztel a gyümölcs- és zöldségrészlegénél. Eközben a Nestlé már 2018-ban számos kötelezettségvállalást tett a környezetvédelem és a fenntarthatóság jegyében.
Vágólapra másolva!

A brit kozmetikai vállalat Milanóban és Berlinben már 2018 végén is nyitott „Naked", azaz teljesen műanyag csomagolásmentes üzleteket, ahol az így árult termékek a cég kínálatának már a felét teszik ki. A cég legnépszerűbb termékei a szilárd sampon, amiből mintegy 8 ezer darabot adtak el – ez körülbelül 616 ezer olyan hajmosást jelent, amikor a sampon már nem műanyag flakonból származik.

Lush termékek Forrás: Shutterstock

– nyilatkozta a Lush társalapítója Mark Constantine a Sustainable Brands-nek.

2018-ban a cég brit ügyfelei 1,8 millió műanyag üveget spóroltak meg, annak köszönhetően, hogy a vállalat szilárd termékeit választották.

A Lush évek óta dolgozik a műanyag csomagolás csökkentésén, ennek egyik újítása a cég mobilos applikációja a Lush Lens, amely felismeri a terméket és tájékoztató címkék helyett minden szükséges információt megmutat a felhasználóknak.

Illusztráció Forrás: AFP/Tolga Akmen

A szintén brit Marks & Spencer is azt teszteli a héten, hogy miként tudná csökkenteni a műanyagok szerepét a gyümölcs- és zöldségosztályán.

Ráadásul a cégnél képzett zöldségkutatók is – akik nemcsak a termékeket ismerik megfelelően, hanem még tanácsot is tudnak adni az élelmiszerpazarlás csökkentésére – a vásárlók segítségére állnak az üzletekben.

A Marks & Spencer elkötelezte magát amellett, hogy minden egyes brit áruházban bővíti a műanyagmentes és fenntartható alternatívákat kínáló megoldásait, ezzel pedig mintegy 580 tonna műanyag hulladékot tud megtakarítani két év alatt.

– nyilatkozta Louise Nicholls, a cég élelmiszerfenntarthatósági vezetője, majd hozzátette, hogy vállalatuk 2025-ig nullára kívánja csökkenteni a hulladékkibocsátást.

Illusztráció Forrás: Picture-Alliance/AFP/Klaus Ohlenschläger

Eközben a svájci Nestlé számos konkrét intézkedést vezetett be már 2018-ban:

csomagolásainak száz százaléka pedig újrahasznosított, vagy újrahasznosítható anyagból fog készülni 2025-ig.

„Jövőbeli elképzelésünk és cselekvési tervünk bemutatja elkötelezettségünket és megközelítésünket a műanyag csomagolási hulladékok radikális kezelésére" – mondta el a cég vezérigazgatója, Mark Schneider.