A világ legismertebb elektromos autó gyártó vállalatának vezetője egyszer már világosan kijelentette, a Tesla nem érdekelt abban, hogy motorkerékpárokat is gyártson. A Business Insider elemzője szerint azonban ezzel komoly lehetőséget szalaszt el Elon Musk cége.
Az amerikai motorkerékpár-eladások ugyanis már a 2008-as válság előtt is csökkenést mutattak, és azóta sem sikerült érezhető talpra állást végrehajtania az iparágnak.
Az elmúlt 10 évben évente mindössze félmillió motorkerékpárt adtak el az USA egészében.
Mára pedig ott tartunk, hogy sok elemző úgy számol, a motorkerékpár-piac egy rendszerszintű lassulás időszakába lépett. Ebből pedig csupán egy fundamentális változtatással lehetne kitörni. Itt jöhetne be a képbe a Tesla.
Az elemzés kifejti, hogy a Teslának ki kellene törnie abból a szerepből, hogy egy divatos, de kevesek számára elérhető szupersztár a Szilícium-völgyből. E helyett sokkal inkább egy „valódi" járműgyártóként kellene pozícionálnia magát, hasonlóan például a Hondához.
A japán vállalat azért jó példa, mert a társaság szinte mindent gyárt, a generátoroktól a magánrepülőkig.
A Teslának pedig sokat segíthetne, ha hasonló gyártási kultúrát venne magára.
Ráadásul ez nem is volna teljesen alaptalan, mivel Musk cége már ma is utazik energiatároló rendszerekben, illetve ott van még a SpaceX is, amely szintén kiterjeszthetné a szerepét a légiközlekedésben.
A Honda pedig autókat és motorkerékpárokat egyaránt gyárt, sőt épp utóbbiakkal vetette meg a lábát az Egyesült Államokban. Musk számára tehát egy ilyen, szélesebb körű modellben természetes lenne a motorkerékpár-gyártás.
Az Egyesült Államokban számos versenytársa van a szupersztár Harley-Davidsonnak az elektromos piacon,
de az elektromos motorok összesített piaca még így is nagyon kicsi.
Bár a következő években jöhet egy növekedési hullám, az elemzések szerint a legjobb esetben is csupán a teljes piac 5 százalékát adhatják az elektromos kétkerekűek.
A Harley-Davidson idén dobta piacra a LiveWire nevű elektromos modelljét, azonban a jármű borsos ára (30 000 dollárba kerül) extrém magasnak számít. Ez biztosíthatja a LiveWire nyereségességét, azonban az elektromos motorpiac növekedésével a vállalatok komoly segítséget kaphatnának a Teslától. Ha ugyanis Musk cége beszállna, akkor a Harley erőfeszítései is kapnának egy plusz löketet, és lehetővé válna, hogy az elektromos motorpiac erőre kapjon, és meg is őrizze azt.
A motorkerékpározásban egyre jobban látszik egy generációs szakadék az USA-ban. Az idősebbek, akik ragaszkodnak egy-egy márkához, nem mondanak le a szenvedélyükről. A fiatalabbak azonban kevésbé kötődnek a régi nagy márkákhoz, sőt a motorozástól is ódzkodnak.
Ezen tudna változtatni a Tesla, ha beszállna a piacra. Egy Tesla márkájú elektromos motorkerékpár ugyanis sok fiatal számára vonzó lehetne, és újjáéleszthetné a divathullámot.
Ehhez jöhetne még az elemzés szerint, ha az államok különböző ösztönzőkkel, például adókedvezményekkel, erősebben megtámogatná a kétkerekű elektromos járművek használatát. Egy ilyen esetben pedig a Tesla kiváló helyzetben lenne ahhoz, hogy megragadja a lehetőségeket.