Rossz hírt közölt a vezető autóipari beszállító

Jaguar Land Rover autógyár
Vágólapra másolva!
Leépítésekre készül és az autógyártás stagnálására számít a következő években a Bosch, a világ legnagyobb autóipari beszállítója.
Vágólapra másolva!

A német társaság igazgatótanácsának elnöke egy lapinterjúban kiemelte, hogy az új autók piaca jóval gyengébben fejlődik, mint ahogy egy éve gondolták.

- mondta Volkmar Denner a Süddeutsche Zeitung című német lapnak, hozzátéve:

Aláhúzta, hogy az iparágnak nem átmeneti visszaeséssel kell számolnia. A Boschnál az új tervek kiindulópontja az, hogy a következő években stagnál az autógyártás, szemben az utóbbi időszakkal, amikor szinte mindig csak fölfelé tartottak.

- mondta a Bosch vezetője, megjegyezve, hogy más területeken, köztük a gépgyártási üzletágban ugyan jobb a helyzet, de az új megrendelések állományának csökkenésében érezhető a gazdasági konjunktúra visszaesése.

A német Bosch konszern miskolci autóipari gyára, a Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. épülete Forrás: MTI/Vajda János

A Boscht különösen megviselik a Volkswagen csoportnál 2015-ben kitört dízelbotrány hatásai, mert a társaság jelentős részt ural a dízeltechnológia területén.

- érzékeltette a nagyságrendeket Volkmar Denner, rámutatva, hogy a dízelmotorral szerelt gépkocsik piaci részesedése erőteljesen csökken Európában, és Indiában is visszaesés tapasztalható.
E nehézségek miatt a világszerte nagyjából 400 ezer embert foglalkoztató csoport az idén nem tudja tovább növelni nyereségét, árbevétele pedig a tavalyi szinten lesz a jelenlegi számítások szerint.

- mondta Volkmar Denner.

Egyelőre nem tudni, hogy mekkora leépítésre lesz szükség, de igyekeznek majd a lehető legkíméletesebben eljárni, például a korai nyugdíjazás lehetőségeinek kihasználásával vagy az időszakosan foglalkoztatottak számának csökkentésével.

A társaság előrejelzése alapján 2030-ban még mindig 75 százalékos lesz a belső égésű motorral szerelt gyártmányok aránya azt új autók piacán.

Ezért a Boschnak az a "kötelessége", hogy továbbra is törekedjék a robbanómotorok hatékonyságának növelésére, és így a környezeti terhelés csökkentésére.

Azonban a társaság az új meghajtási technológiák területén is igen aktív. Hagyományos autóipari partnerei rövid-, és középtávon a gyártmányok többségét belső égésű motorral szerelve értékesítik, ugyanakkor az alternatív meghajtási technológiák aránya gyorsan nő majd, ezért a Boschnál egyszerre több különböző technológiával foglalkoznak.

Forrás: Jaguar Land Rover

A társaság a mesterséges intelligencia területén is jelentős fejlesztéseket visz végbe, az amerikai informatikai konszernekkel ellentétben az ipari felhasználási területekre összpontosítva. Például szeptemberben a frankfurti nemzetközi autókiállításon (IAA) bemutatják az első olyan autóba szerelhető kamerát, amely nemcsak felvételeket rögzít, hanem a gépi tanulás eredményeképpen képes megkülönböztetni egymástól az embereket és a járműveket. A készülék rövidesen egy modell szériatartozéka lesz.

A Bosch 2018-ban rekord nagyságú, 78,465 milliárd eurós (25.740 milliárd forint) értékesítési árbevételre tett szert az előző évi 78,066 milliárd után.

Nettó nyeresége 3,574 milliárdra emelkedett a 2017-ben elért 3,294 milliárd euróról. A csoport adó- és kamatfizetés előtti (üzemi) eredménye (EBIT) 5,502 milliárd euróra emelkedett 2018-ban a 2017-es 4,944 milliárdról. Az adózás előtti nyereség pedig 5,067 milliárdra nőtt 4,796 milliárd euróról.