A Henn-na Hotel 2015-től fogadja a szállóvendégeket, és a létesítmény rögtön a különös, hotelekben eddig szokatlan megoldásaival hívta fel magára a figyelmet. Nem elég, hogy robotokat alkalmazott a különböző szolgáltatások biztosítására - például a poggyászok kezelése -, azok még ráadásul furcsák, esetenként rémisztők is voltak.
A recepción például velociraptorok fogadták az érkezőket.
A koncepció indulásakor nagy siker volt, így a vállalat több hasonló létesítmény gyors beindítása mellett döntött. Persze van, ahol némileg konvencionálisabb megoldást válaszottak, és csinos hölgyek formáját kapták a vendégfogadó mögött ücsörgők.
Érthető azonban, ha ezek az újdonságok nem minden vendégnek nyerték el a tetszését. A brit lap 2017-ben egyébként felkereste a szállodát, újságírói személyesen azt tapasztalták, hogy a szállodában egyetlen emberi alkalmazottat sem láttak.
Ha kíváncsi arra, milyen robotok dolgoznak a hotelekben, kattintson az alábbi fotóra, galériában mutatjuk "őket"!
A dinórecepciósok mellett félkarú "poggyászfiú" és automatizált robotkertész is borzolta egyes vendégek kedélyeit. Valamint az, hogy nagyon hamar megmutatkoztak a robotok korlátai, melyeket egyébként a hotel is "kísérleti eszközöknek" tekintett.
A vendégeknek nem a robotokkal volt bajuk, hanem azok esetenkénti megbízhatatlanságával.
Előfordult, hogy egy robot tévedésből felébresztett hangosan horkoló vendégeket, és más korlátaik is kiütköztek alkalmazásuk során.
Végül a hotel vezetése úgy döntött, felére csökkenti számukat.
Az nem derül, helyükre emberi alkalmazottak kerülnek-e.
A hotel, illetve a mögötte álló cég vezetése egyébként nem vesztette el derűlátását. Azt nyilatkozták, továbbra is szeretnének vendégeiknek újszerű élményt nyújtani, még akkor is, ha a technológiának finomodnia kell. A következő években további robothotelek megnyitását tervezik. Arról nincs információ, mi lesz a létszámleépítéssel érintett robotok sorsa.