Nem számítunk munkahelyek megszűnésére a kooperáció kapcsán
– közölte a Magyar Idők megkeresésére a Tesco Globál Áruházak Zrt. azzal kapcsolatban, hogy pénteken a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azt közölte: nem jár káros versenyhatásokkal a Media Markt irányításszerzése egyes Tesco áruházak elektronikai üzletága felett. Ez azt jelenti, hogy
a Media Markt Retail Cooperation Kereskedelmi Kft. a jövőben kilenc helyszínen (Budapest, Veszprém, Sopron, Baja, Esztergom, Szekszárd, Dunaújváros, Kaposvár, Tatabánya) üzemeltethet eladótéren belül kialakított, műszaki fogyasztási cikkeket árusító üzletet a Tesco áruházakban.
A multinacionális cég úgy fogalmazott: örülnek, hogy a GVH jóváhagyta a partnerségi együttműködést, mert ez lehetővé teszi számukra, hogy a Media Markttal közösen a vásárlóknak szélesebb, megfizethető árú, minőségi elektronikai eszközkínálatot biztosítsanak. Azt azonban nem árulta el a Tesco, hogy az üzleteken belül más cég által kialakított árusítóhelyek mekkora területcsökkenéssel járnak számukra, holott a fúzióval értelemszerűen szűkül a legnagyobb piaci szereplő részesedése a műszaki fogyasztási eszközök kereskedelmében.
Szakszervezeti körökből a Magyar Idők úgy értesült, a kínálat szűkítését a munkaerőhiány idézte elő, mivel a műszaki eszközök értékesítéséhez szakképzettség szükséges, márpedig a kiskereskedelemben a képzett eladókból van a legnagyobb hiány.
A láncnál az utóbbi időben egyre szűkült ez a termékkínálat, ám azokban az üzletekben, ahol még külön műszaki osztály üzemel, megszűnik az ott dolgozók aktuális megbízatása.
Szakszervezeti körökből a Magyar Idők úgy értesült, hogy a kínálat szűkítését a munkaerőhiány idézte elő, mivel a műszaki eszközök értékesítéséhez szakképzettség szükséges, márpedig a kiskereskedelemben a képzett eladókból van a legnagyobb hiány.
A láncnál az utóbbi időben egyre szűkült ez a termékkínálat, ám azokban az üzletekben, ahol még külön műszaki osztály üzemel, megszűnik az ott dolgozók aktuális megbízatása.