Ezt most mégsem ússza meg a Facebook?

2018.12.06. 12:16

Franciaország és Németország elutasította az Európai Unió tervét, hogy teljes körű digitális adót vezessenek be a technológiai cégekre. Ez a két ország máshogyan képzeli el ennek az iparágnak a megadóztatását.

A németek és a franciák írásban közös tervezetet készítettek, amely szerint 3 százalékos adót vetnének ki a digitális hirdetésből származó médiabevételekre.
A korábbi uniós törvénytervezetben egy átfogó digitális adó bevezetése szerepelt, amely a 180 legnagyobb techcéget egyformán érintette volna, ráadásul a hirdetési bevételek mellett olyan tevékenységek után is adót kellett volna fizetniük, mint az adatértékesítés, vagy az online platformok üzemeltetése. Az új adófajta éves szinten 5 milliárd euró bevételt jelentett volna.

Másodpercenként 5 új profilt regisztrálnak a Facebookon. Azaz amennyi idő alatt leírtam ezt a mondatot, körülbelül 50 felhasználóval gyarapodott a Facebook-táborForrás: Origo


Az új francia-német verzió szerint viszont az olyan techóriások, mint a Facebook vagy a Google, lennének az adó fő alanyai, míg mások mentesülnének az ilyen kötelezettségek alól. Az Equilor Befektetési Zrt. összefoglalójából kiderül, hogy a digitális kiskereskedelmi társaságoknak és szolgáltatóknak, például az Amazonnak, az Airbnb-nek és a Spotifynak nem kellene ilyen adót fizetniük.
Az adó alapját egyébként a digitális hirdetési bevételek alapján határoznák meg. Minden adóügyekről szóló döntés ugyanakkor teljes egyetértést igényel az uniós tagállamok kormányainak részéről, így a végső megállapodás megszületéséig még hosszabb idő is eltelhet.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK