Így vásárolnak hűtőt a magyarok

Hűtőszekrény
Vágólapra másolva!
Magyarországon a legritkábban cserélt háztartási eszköz a hűtőszekrény – derült ki a GKI és az Euronics legfrissebb kutatásából. A felmérés több érdekes dologra is rávilágít, kiderül például az, hogy a magyarok milyen sűrűn cserélnek hűtőt, vagy hogy mennyit szánnak átlagosan egy készülékre.
Vágólapra másolva!

Az Euronics és a Gazdasági Kutató intézet közös felmérést készített a magyarok hűtővásárlási szokásairól. Ebből több érdekes dolog is kiderül.

Az egyik ilyen, hogy napjainkban egyre többen terveznek hűtővásárlást, gyakorlatilag a gazdasági válság óta nem tapasztalt szinten van a vásárlási kedv.

Ennek legfőbb oka, hogy a magyarok jövedelmei emelkedtek, akik így bátrabban költenek műszaki cikkekre.

Csúcson a hűtővásárlási kedv Forrás: GKI, Euronics

Érdekesség, hogy egy átlagos magyar háztartás 9,5 évente cserél hűtőt,

ezzel a hűtőszekrény a legritkábban cserélt háztartási gépnek számít.

Miért vásárolnak több hűtőt a magyarok?

A felmérés szerint jótékony hatással volt a vásárlásokra a tavalyi csereporgram, de a lakás-boom is segíti a hűtők iránti keresletet.

Sokan nem azért cserélnek hűtőt, mert újabbra vágynak, hanem azért, mert a régi elromlik. Fontos kiemelni, hogy hibák sokszor épp nyáron jelentkeznek a meleg és a párás levegő miatt.

Egy magyar háztartás átlagosan 68 ezer forintot költ hűtőre.

Sokan nyáron cserélnek Forrás: AFP

Mik a főbb szempontok?

Jó hír, hogy az ár mellett már egyre fontosabb a magyar fogyasztóknak a környezettudatosság és a készülékek energiabesorolás szintje.

Öt vásárlóból négynél már a fogyasztási adat a második legfontosabb szempont a döntésben.

Egyre fontosabb szempont az energiatakarékosság Forrás: AFP/Phanie/Garo

Mennyibe kerül egy hűtő?

Az Euronics szerint A+ energiabesorolású hűtők átlagosan 60 ezer forintba kerülnek, ennél átlagosan 20 ezer forinttal drágább az A++ kategória. Itt nagy szakadék van az árakban, ugyanis a legjobb A+++ kategória már 150 ezer forintba kerül.

Az A+ és az A++ kategória a legnépszerűbb Forrás: GKI, Euronics

A kutatás kiemeli, hogy az A+ és A++ közötti árkülönbség körülbelül 7 év alatt térül meg.

Előre tör az online

Ahogy a magyar gazdaság egészében, úgy hűtővásárlásnál is egyre hangsúlyosabb szerepet kap az e-kereskedelem.

A felmérés szerint idén már a hűtők 10 százalékát online rendelték.

Bár 3 millió felett jár Magyarországon az online boltokat aktívan használó emberek száma, még mindig a boltban vásárlás a legnépszerűbb, sokan az interneten inkább csak a döntést készítik elő.