Érdekes alkalmazás forgatná fel az esküvőipart az Egyesült Államokban

2018.08.10. 09:34

Az esküvőszervezés valamennyi fázisát, részfeladatát lefedő online platformmal kívánja megreformálni a nagy esemény előkészítését a Zola. A FastCompany beszámolójából kiderül, a mind ismertebb és sikeresebb amerikai vállalkozást alapítóinak azon törekvése hívta életre, hogy elsősorban a megváltozott igényű milleniumi generációt szolgálják ki megoldásukkal.

Bármennyire is különlegesek a kézzel készített és személyesen átnyújtott esküvői meghívók, nagy út vezet odáig, hogy mindenki átvehesse azt a vendéglistáról, és még véletlenül se maradjon ki senki közülük. A Google-táblázatokba írt címlistát és a cetlikre írt, előkészületi teendőket félre lehet tenni az öt éve indult vállalkozás megoldásával.

Először csak egy webáruháznak indult

A Zole eredetileg egy, kifejezetten az esküvőszervezés köré épített webáruháznak indult öt éve. A felületen a házasuló párok tagjai megadhatták, milyen termékre vagy szolgáltatásra volt szükségük és mikorra, a cég pedig a megjelölt időpontra szállította azt.

Mostanra viszont a vállalkozás egy 140 millió dolláros platformmá nőtte ki magát.

A Zola mind népszerűbb online esküvőszervező platform az USA-banForrás: zola

A rendszer pedig nem egyszerűen termékeket kínál a nagy napra, hanem képes arra, hogy a jegyesek annak segítségével menedzseljék az esküvői előkészületek első lépéseit éppúgy, mint azt, mi történik az esküvői parti zárásakor:

  • ellenőrző listák,
  • címbekérő email küldése a vendéglistán szereplőknek,
  • a házasságot kötő pár által preferált nászajándék-lista kezelése,
  • és teljes körű meghívólevél-menedzsment.

Ez csak néhány azok közül a szolgáltatások közül, melyeket a rendszer biztosít felhasználóinak.

Ezek közül is a legnépszerűbb a meghívólevelek kezelése, kezdve a beépített sablonok közötti választástól egészen odáig, hogy a rendszer kinyomtatja a címlista alapján a borítékokra ragasztható etikettet.

Így nyomják le az ingyenes konkurenciát

Bár a Zola ismertsége és kedveltsége egyre nagyobb az Egyesült Államokban, feltehető a kérdés, hogyan maradhatnak versenyben a hasonló szolgáltatásokat kínáló ingyenes oldalakkal szemben?

A Zola - bár szintén vannak ingyenesen használható szolgáltatásai - egyes funkcióiért, adott díjszabás szerinti költséget kell fizetniük a friss házasoknak.

Mégis úgy tűnik, sokan szívesen választják a portált az ingyenes oldalak helyett.

IllusztrációForrás: Getty Images/iStockphoto/IPGGutenbergUKLtd/Ipggutenbergukltd

Az alapítók szerint – Nobu Nakaguchi és Shan-Lyn Ma, mindketten komoly tapasztalatokkal rendelkeznek az e-kereskedelemben – sikerük titka az, hogy olyan átfogó menedzselési lehetőséget kínálnak oldalukkal, melyre egyik ingyenes oldal sem képes.

Ezekkel kapcsolatban – teszik hozzá – az is bosszantó lehet a felhasználók számára, hogy mivel ingyenesek, rengeteg reklámot tartalmaznak, ami különösen zavaró lehet akkor, amikor a jegyesek esküvőjük napját tervezik.

Ám a fő fegyvertény mégis az, hogy a Zola egyetlen oldalon teszi lehetővé valamennyi szervezési és beszerzési feladatnak a megoldását.

Ma és Nakaguchi szerint, a párok csak akkor látják, mennyivel könnyebb és előnyösebb mindent egy portálon intézni, amikor kipróbálják azt, és azzal – állításuk szerint – elfeledhetik a különböző boltokba járkálást és a külön-külön regisztrációt, számos, másra és másra alkalmazható weboldalra. A cég emellett legtöbb szolgáltatását már néhány dolláros költségért elérhetővé teszi a felhasználóknak.

A Zola azt ígéri, a házasságkötés előtt álló pár tagjai, mindent megszervezhetnek és megrendelhetnek egyetlen oldalon (illuszráció)Forrás: AFP/Mint Images

A Zola-nál úgy gondolják, elsősorban a milleniumi generáció tagjai számára érdekes a koncepció.

Az USA esküvő-ipara 72 milliárd dolláros teljesítményt produkál évente, ami közel 20 ezer milliárd forintnak felel meg, azaz közelít Magyarország éves GDP-jének kétharmadához.

A párok átlagosan 32 329 dollárt fordítanak esküvőjük költségeire.

Az Egyesült Államokban évente nagyjából kétmillió pár tagjai (azaz négymillió ember) mondják ki a boldogító igent, így az nyilvánvaló, hogy az ügyfélkör nagysága adott. Ugyanakkor a cégnél azt mondják, eddigi tapasztalataik alapján felhasználóik számának további növekedése várható, ami formálhatja a bevett esküvőszervezési gyakorlatokat.