Mind a potenciális ügyfelek, mind az űrutazási ipar nagyon várta már a Blue Origin New Shepard űrjárművének a viteldíját – többek között azért is, hogy a megfizethetőséggel képes lesz-e a cég profitot termelni az űrturizmusban.
Az Amazon cégvezérei egy júniusi konferencián elmondták, hogy
a New Shepard rákétát jelenleg tesztelik, és remélhetőleg már jövőre el tudják kezdeni a jegyek értékesítését az űrutazáshoz.
A Seattle-i központú vállalat nemrég nyilvánosságra hozta a jármű terveit, ami egy indítórakétát és egy utaskapszulát tartalmaz, de a gyártási folyamat helyzetéről, vagy a jegyek áráról nem adtak tájékoztatást. Két - neve elhallgatását kérő - alkalmazott azonban elmondta, hogy a cég körülbelül 200 és 300 ezer dollár (55,7 és 83,6 millió forint) közé lövi be a jegyárakat.
A New Shepard űrrakétát úgy tervezték, hogy elérje 100 kilométeres magasságban a szuborbitális teret, vagyis elég magasba jusson ahhoz, hogy a
maximum hat fő szállítására alkalmas utaskapszulában megtapasztalhatják a súlytalanságot, és láthassák a bolygó görbületét,
majd ezután a kapszula ejtőernyők segítségével visszatér az földre.
Jeff Bezos – aki jelenleg a legvagyonosabb ember a világon – cége olyan űrkutatási programokkal verseng, mint Elon Musk SpaceX vállalata, vagy Richard Branson Virgin Galactic cége.