Az Aldi olyat tesz, amit csak helyeselni lehet

Aldi
A woman pushes a shoppping trolley as she leaves an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Az ALDI Magyarországon újabb lépéssel került közelebb a vállalatcsoport déli régiójának - ahová a magyar piac is tartozik - nemzetközi klímastratégiájának célkitűzéseihez. A cégcsoport leányvállalatai ugyanis 2020-ra valamennyi országban az eladótéri négyzetméter arányában 30 százalékkal csökkentik az üvegházhatású gázok kibocsátását a 2012-es bázisévhez képest.
Vágólapra másolva!

Az ALDI Magyarország háztartási naperőművet helyezett üzembe soproni üzleténél. A vállalat ezzel tovább csökkenti a működéséből származó CO2 kibocsátását.

Zöld az áram

A vállalás – amely másfélszerese az Európai Unió 2020-ra kitűzött 20 százalékos csökkentési céljának – teljesítése érdekében 2017-ben az áruházlánc Magyarországon – a kiskereskedelmi láncok közül elsőként – teljes üzlethálózatával és logisztikai központjával zöldáramra állt át.

Ebben az évben pedig a klímavédelmi projektek támogatásán keresztül karbon-semlegessé vált a hazai működése.

2018 nyarán a vállalat tovább csökkenti karbonlábnyomát.

Július 2-án üzembe helyezte az ALDI első magyarországi naperőművét.

Az első háztartási naperőmű napelemei a soproni üzlet tetején kaptak helyet.

Napelemeket telepít az Aldi üzleteire (illusztráció) Forrás: Aldi

A rendszer névleges csúcsteljesítménye 50 kWp. A vállalat célja, hogy a megtermelt villamos energiát az üzlet saját energiafelhasználásának csökkentésére fordítsa.

A számítások szerint ez a háztartási méretű naperőmű éves szinten a soproni üzlet 2-3 havi villamosenergia-fogyasztását termeli meg.

A vásárlókat az üzletbe lépéskor egy kijelző fogadja, amely az addig megtermelt energiamennyiségről és az ezáltal megtakarított CO2-kibocsájtásról tájékoztatja őket.

További üzletek következhetnek

Az áruházlánc tervei szerint a következő naperőművet a budaörsi, Kandó Kálmán utcában található üzlet tetején helyezi üzembe várhatóan még a nyár folyamán. A terv ennél az üzletnél is az üzlet saját fogyasztásának csökkentése a megtermelt energiával.

Idén is csökkenti karbonlábnyomát az áruházlánc Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Az áruházlánc évek óta számos lépéssel teszi működését fenntarthatóvá, és csökkenti a működéséből származó ökológiai lábnyomát.

A zöldáramra való áttérés és a karbonsemleges működés mellett az újonnan nyíló üzletek összes fényforrása LED-technológián alapul.

Az áruházak parkolóiban olyan elektronikus szabályozó berendezést építettek be, amely nem előre rögzített időpontban kapcsolja ki, illetve be a lámpákat, hanem egy alkonyfokmérő segítségével a fényviszonyok függvényében szabályozza a parkoló világítását.

Az üzletek légtechnikai rendszerét a korábbi évek során úgy alakították át, hogy a szellőztetés motorjai ne teljes nyitvatartási időben üzemeljenek, hanem csak akkor, amikor az üzlettér levegője elhasználódott – ezáltal jelentős mértékben csökkent a szellőztetéshez felhasznált energia is.

A vállalat zöld kezdeményezéseinek elismerése, hogy a vállalat elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség díját, a CSR Hungary 2017-es „Környezet-Zöld kiválóság” kategória díját.