Ilyen, ha egy sörgyártó befektet: ezer munkahelyet teremtenek a kocsmákban

kocsma, pub, vendéglátás, sör, Heineken
A British man holds a beer as he watches a broadcast feed of the Royal Wedding in London of Britain's Prince William and Kate Middleton at a pub in the Didim district of Aydin on April 29, 2011. AFP PHOTO / MUSTAFA OZER / AFP PHOTO / MUSTAFA OZER
Vágólapra másolva!
Az Independent szerint, a sörgyártó Heineken idén 44 millió fontot, azaz több mint 16 milliárd forintot költ el a kocsmákra és bárokra az Egyesült Királyságban. A pénzből magasabb színvonalú szolgáltatásokat és ízletesebb ételválasztékot kívánnak nyújtani a vendégeknek - jelezte a vállalat.
Vágólapra másolva!

Átlagosan 170 ezer font jut a Star Pubs & Bars Division egységeinek megújulására abból a pénzből, amit a Heineken a hálózat fejlesztésére szán az idei évben.

Megújulás és újranyitás

Korábban bezárt de újra megnyitott pub-ok, új bútorok, szélesebb ételválaszték: mindezekre jutott az elmúlt öt évben, amióta a Heineken szisztematikusan újítja meg a brit vendéglátóhelyek egy részét, a későbbi megtérülés reményében.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A most bejelentett 44 millió fontos idei költéssel az óriásvállalat öt évre visszamenőleg

összesen 140 millió fontot, azaz mintegy 51,5 milliárd forintot költ a brit kocsmakultúra fejlesztésére.

Az újranyitó illetve megújuló bárokat üzemeltetők egyöntetűen kedvezően fogadják a Heineken aktivitását. Voltak közöttük, akik újságírói kérdésre válaszolva elmondták, eleinte némileg aggódtak, hogy az új, a cég megálmodta belső kialakítást a törzsvendégek egy része túlságosan modernnek fogja találni, de szerencsére nem ez történt.

A megszólaló üzemeltetők nagy része elégedettségéről számolt be, mert

a vendégek hamar megkedvelték a már felújított egységeket, és a forgalom növekedésnek indult.

Egyikük hozzátette: szeretnék elérni azt, hogy az emberek a bárokban éljenek újra közösségi életet, és felfedezzék ennek fontosságát. Vannak olyan törzsvendégek, akik több évtizede ugyanabba a bárba járnak beszélgetni.

Teázni is lehet

Többen üdvözölték a sörös cég bejelentését, köztük egy olyan brit vállalkozás is, mely tanácsadó-mentori szolgáltatásokat nyújt a kisebb települések számára abban a tekintetben, hogyan tehetnék vendéglátóhelyeiket a közösségi élet központjává.

A Heineken fantáziát lát a brit kocsmakultúra fejlesztésében (illusztráció) Forrás: AFP/Mustafa Ozer

A Heineken bejelentését azért is ítélik fontosnak, mert

a lokális közösségek újraszervezése mellett, a várakozások szerint mintegy ezer munkahely megteremtéséhez is hozzájárulhat.

Az egységek tulajdonosai és üzemeltetői elmondták azt is, céljuk, hogy valamennyi korosztály számára megfelelő szolgáltatásokat kínáljanak. Így míg az idősebb generáció tagjai a megszokott módon gyűlhetnek össze társasági életre vagy épp asztali játékokra a bárokban, addig a fiatalabbakra hétvégén számítanak. A családokat pedig több helyen teadélutánokon és -esteken várják.