Rob Kushner és Michael Stoll közösen alapították az Urban Trends vállalkozást – a korábbi ügyvéd és technológiai szakember már akkor együtt dolgozott, amikor még kisgyerekként cukorkát árultak a házuk előtt. Évekig fáradoztak azon, hogy vállalkozásuk erőre kapjon, mivel olyan konyhai eszközöket akartak megalkotni, amelyek könnyen használhatók, jól megtervezettek és strapabírók.
A cég számos olyan termékkel jött ki, amelyek nemcsak formatervezettek és hatékonyak, hanem még szemet gyönyörködtető designnal is rendelkeznek – ilyen például a citrusprés, a fagyiskanál, vagy a legújabb termékük, a kávéfőző, amely hidegen készíti el a kávét.
Az Urban Trend központja a kaliforniai Newport Beachben van, de számos irodával rendelkezik világszerte, például Hongkongban vagy Sencsenben, és a világ 30 országában forgalmazza termékeit.
A cég által bemutatott Barista Cold Brew már teljes kész, vagyis a mérnöki részleg befejezte a tervezést, a gyártási terület pedig rendelkezik a megfelelő eszközökkel a kávéfőző gyártásához. Ezzel együtt az Urban Trends benyújtotta az Egyesült Államokban a szabadalmi eljáráshoz szükséges papírokat.
A Barista Cold Brew lényege, hogy otthonunkban is elérhetővé teszi a hideg kávéfőzés élményét, amihez eddig csak drágább kávézókban lehetett hozzájutni. A mérnökök mindenre gondoltak, egyszerű forma, könnyű kezelhetőség, és gyors tisztíthatóság. Emellett a kávét hosszú ideig is képes tárolni, megőrizve annak erejét és aromáját.
A Kickstarteren bejövő összeget a termék folyamatos gyártásához, bemutató kampányához és marketingköltségeihez kívánják felhasználni.
Az Urban Trends 25 ezer dolláros (6,8 millió forint) célt tűzött ki a közönségi finanszírozási felületen, és eddig mintegy 21 ezer dollár (5,75 millió forint) be is folyt a 409 támogatónak köszönhetően,
akik ezért nemcsak a kávégépet, hanem recepteket és tejhabosítót is kapnak.
A Barista Cold Brew támogatási programja júliusban jár le.