Betiltják a csokik árusítását az élelmiszerboltok kasszáinál

Mars recalls candy in more than 50 countries TURKEY Ankara 2016 MARS Milky Way candy Chocolate bars Snickers SQUARE FORMAT
ANKARA, TURKEY - FEBRUARY 25: A woman shows Snickers chocolate bars in her hand in Ankara, Turkey on February 25, 2016. American candy maker Mars announced Tuesday that it was recalling chocolate bars in 55 countries after a piece of plastic was discovered in a Snickers bar bought in Germany in January. All of the recalled products have expirations dates ranging from June 19, 2016 to Jan. 8, 2017. Mustafa Kamaci / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A jövőben eltűnnek a csokoládék és édességek az Egyesült Királyság élelmiszerboltjainak kasszafolyóiról, írja az Élelmiszer Online. A lépés szervesen illeszkedik abba a brit kormányzati törekvésbe, miszerint többet kell tenni a gyerekek egészségének megőrzéséért.
Vágólapra másolva!

A legtöbb szülő ismeri a jelenséget: a gyerekek a szupermarketekben, a pénztár közelében gyakran akkor is lelkesek lesznek, ha addig végignyűglődték a vásárlást. Ennek sokszor oka, hogy a pénztársorokon szinte mindig ott vannak a kisebb kiszerelésű édességek, csokoládék, hogy elcsábítsák őket, és rávegyék szüleiket a megvásárlásra.

A bűn folyosói

Évekkel ezelőttre nyúlik vissza az a kezdeményezés, amely megtiltaná a csokoládék árusítását az üzletek pénztársorain.

Az Egyesült Királyságban egy ideje már csak úgy hivatkoznak az üzletek ezen régióira, mint a „bűn folyosói”.

Megtilthatják a briteknél azt, hogy a kasszasorra helyezzenek ki csokoládékat és más édességeket Forrás: Anadolu Agency/Mustafa Kamaci

A londoni kormány tervei szerint a jövőben az élelmiszerboltok e szektorait tilos lesz teletömni édességekkel. A szándék illeszkedik az egészségügyi miniszter és stábja által kidolgozott stratégiába.

A kisgyerekkori elhízás elleni küzdelemben több frontot készül nyitni a tárcavezető.

Az intézkedések egyike például a tv-csatornáknak 2020-tól kezdődően megtiltja az édességreklámok este 9 óra előtti sugárzását. A jövőbeni tilalmakat a cukros termékek „egyet fizet, kettőt kap” promócióira is kiterjesztik. A gyorséttermi, „junk food”-nak nevezett ételkészítmények hírességekkel történő népszerűsítése ugyanerre a sorsra juthat.

Sok az elhízott gyerek a briteknél, ezzel a rendelkezéssel is ezen próbálnak javítani (illusztráció) Forrás: nytimes.com

Nem az első tiltás

A csokik pénztárzónából való kitiltása nem az első intézkedés, amivel a britek megpróbálnak olyan feltételeket teremteni, amik kedvezően hathatnak a gyerekek egészségi állapotára. Ahogy az Origo megírta, nemrégiben az energiaital vásárlásának tiltását vezették be a gyerekek esetében. De emlékezetes az is, hogy tavaly év végén a Coca-Cola cég karácsonyi kamionjai ellen keltek ki sokan, mondván, a szénsavas üdítőitalok fogyasztása nagymértékben hozzájárul a gyerekek lyukas fogaihoz és az elhízáshoz.

A cél értelemszerűen az, hogy a gyerekeket egészségesebb táplálkozásra ösztönözzék, és nem csak az Egyesült Királyságban.

Québecben már úgy a nyomtatott, mint az elektronikus „piactéren” 1980 óta tilos az ún. silány ételek (junk food) gyermekeket célzó reklámozása. Egy 2011-es tanulmány szerint a helyi családok a szabályozás hatására 13 százalékkal kevesebb ilyen terméket vásároltak.

A Great Lakes Ledger pedig jelzi, 2017-re számos OECD-ország megtiltotta a gyerekeknek szóló, ilyen jellegű reklámokat. Chile, Izland, Mexikó, Írország és több más országban is hamarosan erre a sorsra juthatnak a sok kritikának kitett gyorsételek.