Aida Batlle az El Salvadori Ana vulkán tövében termelt kávét családjával együtt, és csakúgy, mint több generációval előtte, ő is szemétként kezelte a kávébab héját, azonban egy délután megváltoztatta a hozzáállását. Az azóta eltelt egy évtizedben pedig a cascara lassan elterjedt a világon, köszönhetően annak is, hogy Batlle felismerte benne az üzletet.
A chicagói Starbucksban egy közepes nagyságú jeges cappuccino cascara habbal 4,75 dollárba (1.300 forint) kerül.
A Starbucks nagyszerű abban, hogy az újdonságot megszerettesse a tömegekkel
– nyilatkozta Michael Schultz, a Coffee & Tea Bar Holdings társalapítója és vezérigazgatója. A cég két kávéházat is működtet Chicagóban, nemsokára pedig Minneapolisban és Los Angelesben is nyitnak új helyszínt. Schultz cége pedig már be is fejezte a cascarával fűszerezett speciális italok tesztelését, amiket körülbelül öt dollárért (1.360 forint) fognak árusítani.
A kávéházláncok nagyfokú keresletének köszönhetően a kávéhéj ára magasabb, mint a kávébabé. Batlle a Bloombergnek elmondta, hogy
egy fontnyi, azaz fél kilogrammnyi cascaráért hét dollárt kap (1.900 forint), míg a kávébab átlagos ára 1,20 dollár (330 forint)
– ami az elmúlt két év legalacsonyabb ára, az arabica kávébab túlkínálata miatt.
A cascara kevesebb koffeint tartalmaz, és az íze sem olyan erőteljes, mint a kávéé, viszont hibiszkusz, papaya és zöldalmás illatot áraszt, attól függően, hogy hogyan és hol termesztik.
Sam Sabori, a chicagói székhelyű Intelligentsia Coffee minőségellenőrzési és pörkölési vezetője azt állítja, hogy a cascarát akár erősebb, nehezebb ízekkel is össze lehet kapcsolni, mint például a mazsola vagy a portói bor.
Ugyanakkor a cascara értékesítési adatai még túl alacsonyak ahhoz, hogy mérni lehessen. És ugyan a kereslet egyre inkább növekszik iránta, megvan annak a veszélye, hogy ez nem több, mint múló divat.