Az Ubert az osztrák főváros legnagyobb hagyományos taxis társasága, a Taxi 40100 citálta bíróság elé, és beadványában azt rótta fel a San Franciscó-i székhelyű vállalatnak, hogy nem tartja be a szakmai és üzleti előírásokat.
A bíróság szerdán kimondta, hogy
az Ubernek le kell állítania szolgáltatását mindaddig, amíg biztosítani nem tudja, hogy a megrendelések egy központba fussanak be és azon keresztül kapják meg a címeket a sofőrök, nem pedig közvetlenül az utasoktól.
Emellett az utasokat kijelölt megállóhelyeken kell felvenni, és a fuvarok között nem körözhetnek szabadon az utcákon, hanem a kijelölt megállóhelyeken kell várakozniuk.
Az Uber közölte, hogy tiszteletben tartja a bíróság döntését , és "keményen dolgozik azon, hogy pár napon belül megváltoztassa működési modelljét"
Az Uber 2011-ben indította el szolgáltatásait Európában, és csakhamar kihívta a taxisok és a szabályozó hatóságok haragját. A taxisok és a szakszervezetek azt mondják, hogy az Uber tisztességtelen versenyt teremt, mert nem teljesíti a taxis cégekre vonatkozó szigorú törvényi követelményeket. A hatóságoknak a szabályozás és a felügyelet rendezetlensége miatt "szúrja a szemét" az Uber.
Az Uber számos európai országban szembesült bírósági eljárásokkal, több országban és nagyvárosban betiltották vagy felfüggesztették működését.
Ilyen város Budapest is, ahol 2016. július 24-én üzemelt utoljára az Uber.
Az Európai Bíróság tavaly decemberben kimondta, hogy az innovatív koncepció ellenére
közlekedési vállalatnak minősül
az internetes fuvarmegosztó szolgáltatást nyújtó Uber, így érvényesíthető rá a hagyományos taxitársaságokra vonatkozó nemzeti szabályozás.
A luxembourgi székhelyű törvényszék megállapította, hogy az Uber nem pusztán közvetítői szolgáltatást nyújt, ez a tevékenység egy átfogó, közlekedési szolgáltatás "szerves része". A cég tevékenysége tehát nem digitális, hanem közlekedési szolgáltatásnak minősül.