Meglepő étterem lett Kína legnépszerűbb lánca

A Current Look At Beijing KFC influence western night food fast rickshaw Chicken Fried Kentucky
BEIJING, CHINA - SEPTEMBER 22: A rickshaw is parked in front of a Kentucky Fried Chicken on September 22, 2005 in Beijing, China. (Photo by Joe McNally/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Meglepő ugyan, de Kínába elsőként nem valamelyik hamburgeres gyorsétterem tört be, hanem a KFC. Az étterem kétszer olyan népszerű, mint a McDonald's, ráadásul itt található a világ legnagyobb KFC-je is.
Vágólapra másolva!

Az amerikai étteremláncok próbálnak egyre több piacot meghódítani. Nincs ez másképp Kínában sem, ahol azok ellenére népszerűek ezek a helyek, hogy nagyon erős a helyi gasztronómia.

Azonban, ha tippelni kellene, hogy melyik amerikai márka van az ázsiai országban a leginkább jelen, akkor sokan a McDonald's-ra voksolnának.

Ez sok helyen jó tipp lenne, azonban ez Kínában másképp van. A Business Insider írása szerint az országot letarolta a KFC,

1100 városban összesen 5000 éttermet nyitottak.

Az első Kentucy Fried Chicken még 1987-ben nyílt, amivel elsők voltak az ismert amerikai márkák közül.

A csirkés étterem sikere több tényezőnek is köszönhető. Egyfelől a helyi hatalom előszeretettel mutogatta annak szimbólumaként, hogy a kínai gazdaság milyen nyitott gondolkodású,

másfelől sikerül teljesen testre szabni a kínai menüt.

KFC Kínában Forrás: AFP/Imaginechina/Da Qing

Olyan ízeket és fűszereket is sikerült a menüre felcsempészni, amelyek elképzelhetetlenek lennének az USA-ban. Ilyen például a csuk (congee) nevű étel, ami egyfajta rizskása, vagy a tojáskrémes kosárka.

A modell annyira jól működik,

hogy a KFC elviszi a kínai gyorsétterempiac 11,6 százalékát,

míg a második helyen a McDonald's áll 5,6 százalékkal.

Sok fiatal választja az éttermet Forrás: AFP/Imaginechina/Zhou Jianping

Ráadásul Pekingben nyílt meg a vállalat legnagyobb étterme, az 335 négyzetméteren és három emeleten fogadja a KFC a vendégeket a Tienanmen tér közelében.

Itt összesen 500 vendég tud leülni.

Ráadásul a kínai boltok elég jól fel vannak szerelve a legmodernebb dolgokkal, ennek köszönhetően sok fiatal van itt. Ők általában nem is a hagyományos sorba állnak be, hanem egy QR-kódos alkalmazással fizetnek egy külön terminálnál.

Már 1987 óta az országban van a márka Forrás: Getty Images/ Joe McNally

A KFC annyira otthon érzi magát az országban, hogy itt nyitott meg a KPRO (KFC Professional) étterem is, ahol már nem is árulnak klasszikus bundázott rántott csirkét, csak egészséges ételeket.

Ugyan az étterem bevételei 2014-ben és 2016-ban némileg visszaestek, de ennek vagy a helyi húsipar, vagy a madárinfluenza volt az oka.