Ezek a mai fiatalok már enni sem esznek rendesen - étkezési szokások generációról generációra

molekuláris gasztronómia
Reggeli falatok a molekuláris gasztronómia szerelmeseinek
Vágólapra másolva!
A millenniumi generáció mindent másképp csinál. Már teljesen természetes nekik a modern technológia, aminek segítségével több lehetőségük van, mint a korábbi generációknak. Ez kihat az ételfogyasztási és ételkészítési szokásaikra is, amihez idomulnia kell az élelmiszerpiacnak.
Vágólapra másolva!

Ahogy változnak az idők, úgy változnak a fogyasztási szokások is. Egy mai fiatal teljesen másképp tekint az italokra, a munkavállalói szokásokra, és természetesen az étkezésre is.

Sokszor már egy generáción belül is teljesen eltérőek a szokások, és ezt támasztja alá az Egyesült Államok Mezőgazdasági Hivatalának felmérése is.

Megváltoztak a fiatalok étkezési szokásai Forrás: Getty Images/iStockphoto/This content is subject to copyright./Viewapart

A szerv négy nagyobb korcsoportba sorolta a jelenlegi népességet:

  • A tradíció, a hagyományok korosztálya (az 1946 előtt születtettek)
  • A bébiboom korosztálya (1946-1964)
  • Az X generáció (1965-1980)
  • Millenniumi generáció (1981-1996)

Módszertani megjegyzés: a felmérés a 18 évnél idősebb emberek fogyasztási szokásait vizsgálta 2014-ig bezárólag.

A kutatás célja az volt, hogy rávilágítson arra, hogy

a millenniumi generáció mennyire másképp étkezik, mint a szüleik.

Ebből az derül ki, hogy a millenniumi generáció inkább eszik csoportosan éttermekben, mint otthon.

Míg az X generációnak csak az 1,6 százaléka jár étterembe és bárokba, addig ez a szám 2,3 százalék a millenniumi generációnál.

Szakértők szerint a 2,3 százalék nagyjából azt jelenti, hogy

hetente egyszer átlagban eljárnak étterembe a fiatalok.

A fiatalok kevesebbet esznek otthon Forrás: Egyesült Államok Mezőgazdasági Hivatala

Fontos különbség az is, hogy a legfiatalabb generáció már sokkal kevesebb időt tölt étkezéssel,

és jellemzően kevesebb órát foglalkoznak az étel elkészítésével.

Ez több tényezőnek köszönhető. A technológia fejlődésével egyre több áruház, egyre nagyobb termékkínálatot biztosít félkész, vagy gyorsfagyasztott ételekből.

Emellett megnőtt a házhozszállítással foglalkozó cégek száma, ráadásul egyre több étterem kínál elviteles lehetőséget is. A millenniumi generációnak ez már természetes, így ők inkább élnek ezzel a lehetőséggel, mint a többiek – írja a Business Insider.

Több a félkész étel és a tészta, nem népszerű a vörös hús Forrás: Egyesült Államok Mezőgazdasági Hivatala

Természetesen a rendelések átláthatóságában is jártasabbak a fiatalok, hiszen online vagy applikáció segítségével rendelnek egyre többen,

a korábban bevett telefonos módszer helyett.

Ez egyenes út oda, hogy a fiatalok már nem látják értelmét a főzésnek. Ez annak ellenére így van, hogy a millenniumi generáció eleve kevesebb időt tölt munkával, viszont a szabadidejüket is másképp osztják be.

Emellett az étkezésre szánt idő alakulása is érdekes.

A millenniumi generáció kevesebb időt tölt a főétkezéssel (65 perc),

viszont a másodlagos étkezésre (28 perc) némileg jobban figyelnek, mint a többiek.

Nem jut annyi idő a főétkezésre Forrás: Egyesült Államok Mezőgazdasági Hivatala

Mivel a millenniumi generáció mindenkinél több pénzt költ mirelit vagy félkész ételekre (az ételekre szánt büdzsé 7,5 százalékát), ezért ehhez a szokásukhoz az élelmiszeriparnak is alkalmazkodnia kell,

amelynek nagysága csak az Egyesült Államokban 56 milliárd dollár.

Érdekesség, hogy a tanulmány szerint nincs összefüggés a vagyon és a félkész ételek vásárlása között, sőt minél gazdagabb valaki, annál több ilyen terméket vesz.