A Heineken már szinte mindenhol ott van, de ez sem elég

kocsma, pub, sör, vendéglátás, Heineken
A bottle of Heineken beer, in the city of Vitoria do Espirito Santo, southeast Brazil, on January 24, 2017. Heineken recently announced that it is in talks with Kirin to acquire the brewery business of the Japanese brewery in Brazil, a move that would challenge Anheuser-Busch InBev dominance in its largest market. (Photo by Diego Herculano/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A Heineken is közzétette a 2017-re vonatkozó üzleti jelentését, amiből az derül ki, hogy gyorsítani szeretnének a vállalat terjeszkedésén. Tavaly megvettek egy fontos márkát Brazíliában, a világ harmadik legnagyobb sörpiacán, de több üzemet is nyitnak Afrikában.
Vágólapra másolva!

A holland söripari óriás, a Heineken nem áll le a terjeszkedéssel. A CNBC-nek adott tájékoztatásuk szerint tovább növelnék a befolyásukat a világ több pontján, úgy, ahogy azt 2017-ben tették Brazíliában.

A dél-amerikai ország azért fontos helyszín a sörgyártók szempontjából,

mert a világ harmadik legnagyobb piacáról van szó.

A Heineken tavaly februárban 704 millió dollárért vette meg a Brasil Kirin vállalatot, de itt még nem áll le a cég – mondta Laurence Debroux, a vállalt pénzügyi igazgatója.

A holland sörgyártő már összesen 192 országban van jelen,

de a brazilhoz hasonló felvásárlásokra lehet számítani.

Illusztráció Forrás: NurPhoto/Diego Herculano/NurPhoto/Diego Herculano

A Heineken ma tette közzé 2017-es éves jelentését, amelyben a számok a várakozásokkal egybecsengtek. A nyereség 6,2 százalékkal emelkedett, és részvényenként osztalékot is fizetnek, ennek mértéke 1,8 dollár.

Az árbevétel-arányos üzemi eredmény az elmúlt években lassult, 2014 és 2017 között 40 bázispontos volt, ezt szeretné egy kicsit megemelni a Heineken,

és 2018-ban 25 bázispontos emelkedésre számítanak.

A Heineken éves jelentéséből több érdekesség is kiderül:

  • Tavaly az alkoholmentes Heinekent 16 országban vezették be, ebből összesen 12,5 millió hektoliter fogyott.
  • A gyár tovább kíván terjeszkedni Mexibóban, Kambodzsában, Vietnámban, Etiópiában és Haitiben, új üzemet nyitnak Elefántcsontparton, és megkezdődik egy mozambiki főzde építkezése is.
  • Az eladások leginkább Ázsiában ugrottak meg.
  • A legjobban teljesítő almárkák a Tiger, a Krusovice és a Birra Moretti voltak.
  • A Cider eladások megnőttek, összesen 4,9 millió hektolitert adtak el tavaly ebből a típusból.