A legendás élethosszig tartó garanciát egy évre váltja ez a cég

L. L. Bean
Vágólapra másolva!
Az L. L. Bean több mint egy évszázada kínálja termékeihez az élettartam garanciát, azonban a mostani, erőteljes visszaeséseknek köszönhetően a szabadidő ruhákat és kiegészítőket gyártó cég ezt egy évre csökkentette.
Vágólapra másolva!

A freeporti székhelyű, 1912-ben alapított vállalat bejelentette, hogy drasztikusan csökkenti saját garanciavállalását az élethosszig tartó megelégedettségről egy évre, ez alatt azonban bármilyen indokkal visszahozható az L. L. Bean terméke.

– nyilatkozta Shawn Gorman, az L.L. Bean elnöke a Bloombergnek levelében.

Az L. L. Bean egyik terméke Forrás: Flickr/Anna Chernichko

Gorman hozzátette, hogy amennyiben a vásárló egy év után talál hibát az anyagminőségben, vagy az elkészítésben, úgy a cég továbbra is „igazságos megoldást" ígér. De azok a vásárlók, akik már korábban visszaéltek a garanciával, azok számára az egy éves jótállás nem engedélyezett.

A garanciális cserék 15 százaléka volt visszaélés, vagyis évtizedekig használt termékek, és rossz állapotban lévő holmik cseréje

– fejtette ki a cég szóvivője, Mac McKeever. A pofátlan cserék az elmúlt öt évben megduplázódtak, és ez idő alatt körülbelül 250 millió dolláros kárt okoztak. „Ez nem tisztességes azokkal az ügyfeleinkkel szemben, akik betartják a garancia eredeti célját, és természetesen ez nem is egy fenntartható üzleti modell" – tette hozzá McKeever.

L. L. Bean központja Forrás: Flickr/kmf164

A cég nemcsak különleges garanciájáról híres, hanem 20 ezer négyzetméteres üzletéről is, amely a nap 24 órájában, és az év minden napján nyitva áll, és amit évente 3 millió ember keres fel.

Az L. L. Bean a közelmúltban több változáson ment át, a vállalat tavaly télen felajánlotta ezer dolgozója kivásárlását, amivel karöltve az amerikai alkalmazottainak számát tíz százalékra akarta csökkenteni – 2016-ban több mint 5 ezer munkavállaló dolgozott a cégnek.

A cég szabadidős ruhái és csizmái iránt egyre nagyobb a kereslet, köszönhetően az utóbbi évek retro korszakának, ami a több évtizedes múlttal rendelkező vállalatok felé tereli a városi fogyasztókat.

Híres kacsacsizmájukból nem tudtak annyit gyártani, hogy az ne fogyjon el, és az L. L. Bean ennek köszönhetően a termelési kapacitás növelésére helyezte a hangsúlyt.

Ugyanakkor a 106 éves vállalat későn kezdte meg modernizációját, jelenleg több népszerű technológiai újítással is kísérleteznek, aminek köszönhetően a felsőruházatokba és a lábbelikbe érzékelőket helyeznek el, hogy több információhoz jussanak a mindennapos használat révén.