Annyi a Playboy magazinnak?

Marylin Monroe Hugh Hefner Playboy
The first issue of Playboy magazine with Marilyn Monroe on the cover and signed by Hugh Hefner on page three is displayed at Julien's Auction House in Beverly Hills, California on June 22, 2015 ahead of Julien's "Hollywood Legends Auction" on June 26th and June 27th. Hefner launched Playboy in December 1953, selling for 50 cents a copy, with this issue estimated at $3,000 - $5,000. AFP PHOTO/FREDERIC J. BROWN / AFP PHOTO / FREDERIC J. BROWN
Vágólapra másolva!
Egy korszak ikonikus magazinja volt a Playboy, amely amellett, hogy úgy mutatta meg a nőket, ahogy korábban más nem, minőségi tartalmat is gyártott. Azonban az online világ egyik legnagyobb vesztese a nyomtatott sajtó, így a Playboy is. Most a nyuszis márka vezetői azon gondolkodnak, hogy a magazint nem éri meg tovább kiadni.
Vágólapra másolva!

Hugh Hefner 2017. szeptember 27-én 91 éves korában halt meg. A Playboy már ekkor is financiális gondokkal küzdött, melynek oka, hogy a nyomtatott erotikus havilapot egyre kisebb példányszámban tudták értékesíteni.

Ez nem meglepő, az internet terjedésével nagyon nehéz olyan tartalmat nyújtani a nézőközönségnek, amelyhez ne jutna hozzá ingyen és korlátlan mennyiségben bármely felnőtt.

Napjainkban a Playboy 20 országban jelenik meg, és a havi eladások visszacsúsztak 3 millió darabra.

A magazin kiadásának csúcsán ez a szám elérte a 7 milliót is. Ezért már a 2000-es években megkezdődött a cégcsoport racionalizálása, amely miatt kevésbé tékozló életmódra váltott a Playboy.

Hugh Hefner 2008-ban az NBA-döntő egyik mérkőzésén Forrás: AFP/Gabriel Bouys

Azonban a komoly döntések csak Hugh Hefner halála után jönnek, ugyanis a Wall Street Journal szerint közel van a nyomtatott magazin vége, és a Playboy Enterprises inkább a „Playboy Világra" (World of Playboy) fókuszálna.

Ez azt jelenti, hogy a részvényesek (a Rizvi Traverse Csoport) próbálják a család birtokában lévő 35 százalékos részesedést megszerezni, és inkább a márkanévből pénzt csinálni. Ez egyfelől a „Playboy" névből, másfelől a nyuszis logóból áll.

Jelenleg az alkudozás zajlik, ugyanis mindkét fél próbálja felmérni, hogy mennyit is jelent az a 35 százalék.

Két éve 500 millió dollárra becsülték a márka értékét, csak a Playboy villa végül 100 millió dollárért kelt el.

Egy korszak legnépszerűbb magazinja volt Forrás: NOTIMEX/José Romero

A Rizvi Traverse-nek elővásárlási joga van a részvényekre, amelyet ha 12 hónapon belül nem tud érvényesíteni, akkor a családnak joga van más piaci szereplőkkel is tárgyalni.

– mondta Ben Kohn, aki 2016 májusában vette át a vezérigazgatói posztot.

Kohn azt is mondta, hogy 2018 az átalakulás éve lesz, ekkor ugyanis az a terv, hogy nem médiavállalatként pozícionálják magukat, hanem brand-management cégként.

A Rizvi 2011-ben szállt be a Playboyba, akkor közel kétharmados részesedést szereztek az anyagi támogatásért cserébe. Része volt az egyezségnek az is, hogy addig mindenképpen megjelenik a lap, amíg Hugh Hefner él.

Ezek a jogok nem szálltak tovább az örökösökre.

Az első Playboy Marilyn Monroe-val a címlapon Forrás: AFP/Frederic J. Brown

A megújulás első részeként 2018-ban a Playboy szeretné kintlévőségeinek értékét 25 millió dollárról 100 millió dollárra növelni. Playboy márkanevet bárki vásárolhat magának, aki elég sok pénzt fizet érte.

Így fordulhat elő, hogy a nyuszis logóval lehet találkozni étterem, night club, parfüm vagy egy napszemüveg oldalán is.

Érdekesség, hogy a márka legnagyobb piaca Kína, ahol a magazin nem is kapható.

A jövőben több éttermet kíván nyitni a vállalkozás, New York és Sanghaj is a célpontok között van, míg Kínában a fehérnemű és fürdőruha vonalat erősítené a márka.

A Wall Street Journal hangsúlyozza, hogy

a végső döntés még nem született meg,

de a tulajdonosok komolyan vizsgálják a magazin beszüntetésének lehetőségét.

2017-ben a Playboy nyereséges volt, és 2018-ra 20 százalékos növekedést várnak a tulajdonosok.