Bár a luxuscikkek hagyományosan kitartanak a vészterhes időkben is, vannak olyan vállalatok, amelyek megüthetik magukat az Egyesült Államok és Kína kereskedelmi konfliktusával. Ilyen például az olasz öltönygyártó Ermenegildo Zegna csoport is – írja a Bloomberg.
Az elmúlt néhány hónapban érezhetően csökkent a vásárlói aktivitás, és ez valószínűleg annak tudható be, hogy
a fogyasztók sokkal jobban megválogatják, mit vesznek meg
– mondta Ermenegildo Zegna, a családi cég vezérigazgatója. Erre a folyamatra válaszolva a vállalat azt tervezi, hogy sokkal óvatosabb és konzervatívabb költségvetéssel terveznek a jövőre esedékes kínai beruházások során – mondta Zegna Sanghajban. Noha Kína a társaság legnagyobb piacai között van, a terjeszkedés várhatóan nem lesz olyan erőteljes, mint azt az olasz cégcsoport korábban tervezte.
A globális luxusipar egyébként is igen nagyban függ a kínai vásárlóerőtől. Ez pedig azt jelenti, hogy a szektor igen keményen megérez bármilyen jelentősebb változást a világ legnagyobb gazdaságának fogyasztói hangulatában. Nem meglepő tehát, hogy a múlt héten, amikor a részvénypiacok világszerte komoly eséseket produkáltak,
az olyan luxuscégek papírjai is nagyokat zuhantak, mint a Prada vagy a Kering.
Európától Hongkongig érezhetők voltak a csökkenések, mivel a befektetők körében feléledt a félelem, hogy a kínai hatóságok vissza akarják szorítani a kínai turisták külföldi luxuscikk-vásárlásait.
A 63 éves Zegna megjegyezte, most sokkal óvatosabb, mint három hónappal ezelőtt volt. A jövő évre tehát visszafogott költségvetéssel kell számolnia a cégnek, és a bizonytalanságok miatt fokozottan figyelni kell arra, hogy a vállalat a realitások talaján maradjon. Hozzátette,
„fel kell készülni a legrosszabbra, és aszerint kell cselekedni."
Mindazonáltal akadnak jó hírek is Zegna számára. Ha ugyanis a határellenőrzések szigorodnak, de mindeközben a jüan kitartóan gyengül, akkor a kínai fogyasztók többet vásárolnak majd otthon, mint külföldön. Ez pedig kedvező hatást gyakorolhat a Zagna eladásaira is, főleg, hogy a cég egy 50 boltból álló hálózatot épített ki Kínában.
Következésképpen a jelenlegi felfordulás részben pozitív eredményeket jelent a vállalatnak – hangsúlyozta Zagna. A milánói székhelyű csoport ezzel együtt egyre nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a Kínában a cipők és a kiegészítők értékesítésére, mivel
az ország Y generációja hatalmas fogyasztói piacot jelent.
Végül Zegna azt is jelezte, a cégvezetés továbbra sem tervezi, hogy a családi vállalkozás tőzsdére lépjen.