A Zippin első boltja San Franciscoban nyílt meg és ők az Amazon Go első valódi vetélytársai. A boltban a vásárlók minden lépését kamerák és egy mesterséges intelligenciával felszerelt rendszer figyeli. Ez teszi lehetővé, hogy a közért alkalmazottak nélkül tudjon üzemelni.
A vásárló pusztán besétál, belerakja a kosarába amit meg szeretne venni, majd távozik.
A Zippin használatához csupán egy telefonos alkalmazásra van szükség, amelyhez a felhasználó hozzárendeli a bankkártyáját. A kamerák az üzletben figyelik, hogy a vevő mit tesz bele a kosarába, ezeket hozzáadja a bevásárló listához, majd távozáskor lehúzza a bankkártyáról az összeget. Nincs többé sorbanállás és várakozás a kasszánál.
Krishna Motukuri Zippinjén kívül eddig csak az Amazonnak sikerült pénztár nélküli boltot nyitnia az Egyesült Államokban, a koncepció viszont úgy tűnik, hogy sikeres. A Zippin első üzlete Motukuri, a ZIppin alapítója szerint csupán arra szolgál, hogy bemutassa a rendszer működését, azonban a későbbiekben sokkal több nyílhat az ehhez hasonló közértekből.
Motukuri szerint nehéz lesz versenyezni az Amazonnal,
azonban magát a szoftvert képesek lesznek több vállalat számára is értékesíteni, amelyek aztán személyre szabhatják azt. Úgy gondolja, hogy a jövőben már a benzinkutakon, a reptereken és a hotelek lobbijában is találkozhatunk majd a Zippin rendszerével.
Az Amazon és a Zippin mellett azonban több cég is bejelentette, hogy dolgozik saját verzióján, köztük a Microsoft, a Toshiba és a Walmart. A Juniper Research elemzése szerint a pénztár nélküli üzletek köré épülő technológiára idén csupán 9 milliárd dollárt költöttek a cégek, 2022-re viszont ez az összeg eléri majd a 78 milliárd dollárt.