Megérkezett a kínai autó, mely jobb és olcsóbb, mint a Tesla

Nio, Kína, elektromos autó
--FILE--A visitor looks at a NextEV Nio EVE Concept car on display during an automobile exhibition in Hangzhou city, east China's Zhejiang province, 10 November 2017. The highly anticipated Chinese car brand NIO revealed the price for its first mass production electric SUV in Beijing on Sunday (17 December 2017). At just over 400,000 yuan ($60,501.5), about half the cost of a Tesla, the ES8 is pretty competitive and packed with technology. NIO also rolled out its first in-car artificial intelligence system called Nomi, and its charging system called NIO Power, which also includes battery swap technology and mobile charging services. Backed by China's top tech companies such as JD.com and Xiaomi, NIO is often referred to as the Chinese version of Tesla. "China's auto industry is the world's largest. We have the market, we have the talent, and we have strong capabilities in automaking. Chinese car brands should be more confident about elevating their brands and offering competitive products to the world," said Li Bin, founder and chairman of NIO.
Vágólapra másolva!
Kína elektromos autó startupja, a Nio a hétvégén elindította az ES8 modell tömeggyártását. Az ES8 67 700 dollárba fog kerülni, ami majdnem a fele a Tesla Model X 126 ezer dolláros árának. A Niónak továbbá állami támogatás is jut, aminek köszönhetően hamar az élre törhet az elektromos autók gyártásában.
Vágólapra másolva!

Újabb ellenfelet kap a Tesla az elektromos autók piacán, hiszen a kínai Nio a hétvégén megkezdte az első modelljük, az ES8 tömeggyártását. Leginkább az autó ára az, ami igazán versenyképessé teheti, mivel feleannyiba fog kerülni, mint a rivális Tesla csúcsmodellje, a Model X.

William Li, a Nio alapítója szerint nehezen megjósolható cégének befolyása a kínai elektromos autó iparra, valamint a Teslára. Két lehetőséget vázolt fel. Az egyik szerint a Tesla eladásai csökkenni fognak Kínában az új versenytárs megjelenésével, a másik szerint nem torpannak meg az eladások, mert a piac is folyamatosan bővül.

Hozzátette, hogy a Niónak sok olyan ügyfele van, akik a Tesláról váltottak át kínai gyártású elektromos kocsira.

Li közvetlen vetélytársnak tekinti a Teslát, azonban nem szereti, ha cégét az amerikai óriáshoz hasonlítják. A Niót önálló arculattal rendelkező, innovatív vállalatnak tekinti, amelynek bizonyos területeken előnyei is vannak Elon Musk cégével szemben.

A hétüléses ES8 már előrendelhető, érdekes módon egy applikáció segítségével. Az autó személyre szabható, és mesterséges intelligenciával is rendelkezik. A gyorsaságára sem lehet panasz, mivel 4,4 másodperc alatt tud felgyorsulni 0-ról 100 kilométeres sebességre.

A kínai elektromos autógyártók számára nagy előny, hogy az állam támogatja őket a politikailag is érzékeny témának számító légszennyezés miatt. Mi több, Peking anyagilag és törvényi szabályozással is segíti azokat a gyártókat, amelyek elektromos autók fejlesztésén és értékesítésen dolgoznak.

Akik viszont ebben nem partnerei a kínai kormányzatnak, azok kemény büntetésre számíthatnak.

Emellett az állam a töltőállomások kiépítésével is segít azért, hogy idővel ez se okozzon problémát a tulajdonosoknak, és zökkenőmentes legyen az átállás. A Nio a bejelentés után bemutatta saját töltőhálózatát is, amelynek bérlési költsége 19 366 dollár havonta.

Az ES8 tulajdonosok ezeken az állomásokon 3 perc alatt új akkumulátort kapnak a lemerült helyett, továbbá egy mobil egység is folyamatosan úton lesz, és azoknak nyújt segítséget, akik út közben szorulnak töltésre, vagy messze laknak az állomástól.

A Nio 1100 akkumulátor cserélő állomást szeretne nyitni és 1200 mobilis egységet is indítana 2020-ig.

Az állami nyomás Kínában még a legnagyobb vállalatokra is ösztönzően hat. Az olyan autógyártó óriások mellett, mint a BMW és a Volkswagen, a különböző techcégek is próbálnak betörni a piacra, többek között a Tencent, a Baidu és az Alibaba is.

A Tesla is hamarosan megkezdi a gyártást Kínában, mely a világ legnagyobb elektromosautó-piaca. 2017 januárja és novembere között 51,4 százalékkal nőtt az elektromos járművek eladása, ez is azt jelzi, hogy van kereslet az új, környezetbarát technológiákra.

A Nio mögött Kína egyik legnagyobb, és a világ talán egyik legértékesebb vállalata a Tencent áll, a startup pedig a közeljövőben szeretne tőzsdére menni, de Li szerint ennek még nincs meg a pontos időpontja.