Egy walesi farmernadrág hódítja meg a divatipart

Farmerkészítés , Kína
XINTANG, CHINA - FEBRUARY 10: A worker sews blue jeans in Yilin textile factory on February 10, 2012 in Dongguan, Guangdong province, China. The town of Xintang, nicknamed "the denim jeans center of the world, claims to produce 60% of the world global output of jeans. (Photo by Lucas Schifres/Getty images)
Vágólapra másolva!
A legtöbb ember nem egy álmos walesi kisvárosra gondol, ha a globális divatipar jut az eszébe. Mégis, a Cardiganban található Hiut Denim Company az elmúlt öt évben a farmergyártás kiemelkedő alakjává vált.
Vágólapra másolva!

A walesi cég termékeit olyan divatfellegvárakban vásárolják már, mint New York, Párizs, London vagy Melbourne. Ráadásul minden megrendelés a Hiut weboldalán keresztül zajlik.

A 15 fős személyzet kézzel vágja és varrja a nadrágokat, az indigó színű alapanyag pedig Törökországból és Japánból érkezik. Hetente 120 pár farmer készül.

Illusztráció Forrás: Getty Images/Lucas Schifres

Bár a 4 ezer lakosú Cardigan első hallásra nem tűnik a divat fellegvárának, a nyugat-walesi kisváros közel 40 éven át adott otthont egy gyárnak, amely hetente 35 ezer farmernadrágot készített a Marks & Spencer számára. De 2002-ben a létesítmény bezárt – mert a termelést Marokkóba tették át –, a 400 helyi dolgozó pedig elvesztette munkahelyét.

– nyilatkozta David Hieatt, a Hiut Denim Company alapítója a BBC-nek.

A Hiuttnál ráadásul azok az emberek dolgoznak, akik a korábbi gyárbezáráskor veszítették el munkájukat.

„Az internet mindent megváltoztatott, lehetővé tette számunkra, hogy közvetlenül a fogyasztóknak értékesítsük termékeinket, ezzel megtartván a profitot" – mondta Hieatt.

A farmerek negyedét exportálják, és egy nadrág elkészítési ideje átlagosan egy óra és tíz perc, szemben a gépi farmerkészítéssel, ahol ez 11 perc. A személyzet pedig a gyártási folyamat teljes egészét elvégzi, vagyis a kiszabástól a kész termékig egy ember készíti el a nadrágot.

Ráadásul a Hiut dolgozói igazi nagymesterek, akik több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek. Az újoncoknak pedig három éven keresztül kell gyakorolniuk, mielőtt saját farmernadrágot készítenének az ügyfelek számára.

A céget a Hieatt házaspár alapította, akik korábban a Howies ruházati céget vezették, ám ezt 2011-ben eladták az amerikai Timberlandnek 3,2 millió fontért (1,1 milliárd forint).

Ami azonban felbecsülhetetlen értéknek számít, az David Hieatt tapasztalata a reklám területén. Ez a reklámozás lehetővé tette, hogy hatékonyan népszerűsítse a céget a közösségi médiában.

„Ha Dávid le akarja győzni Góliátot, erre a legjobb eszköz a közösségi média" – tette hozzá a cégvezető, aki szeretné növelni eladásait a tengerentúlon is. Erre pedig minden esélye megvan, mivel a 230 fontra (82 ezer forint) árazott farmernadrág igen keresett.

Photo from Wednesday. Stephen and Claudio pushing the new cuts forward.

Hiut Denim Co (@hiutdenim) által megosztott bejegyzés,

David Hieatt tervei közt szerepel a vállalkozás bővítése, hogy Cardigan lakói visszakapják azt a négyszáz munkahelyet, amit a korábbi gyárbezáráskor elvesztettek.