Megírtuk, hogy jövőre akar elindulni az első olyan cég, amely mögött nincs állami intézményi támogatás, a Holdra. Az amerikai startup minden engedélyt beszerzett a washingtoni kormánytól és ha minden jól megy, akkor az ő űreszközük lehet az első, amely leszáll a Hold felszínén.
A Moon Express azonban - úgy tűnik - nem marad kihivó nélkül és hamarosan nemzetközivé szélesedik a Holdért folytatott verseny. A kihívó Japánból érkezik és ugyan kicsit megkésve, de egy évre a Moon Express leszállása után, 2019-ben ők is társbolygónk felé irányítják első űrhajójukat.
Takeshi Hakamada, a cég igazgatója elmondta, hogy a legutóbb kapott tőkeinjekció révén folytatni tudják a fejlesztéseket és két expedíció finanszírozására is jut még a büdzséből. A tervek szerint különböző eszközöket juttatnak majd a Holdra, ezután a használati jogukat és a begyűjtött adatokat értékesítik más vállalatoknak.
Emellett űrszállító eszközöket is biztosítanak az utazni vágyóknak, vagyis úgymond Hold taxikat fognak üzemeltetni a jövőben.
Az ispace 7 évvel az alapítás után kilép a Google Lunar XPRIZE árnyékából, ahová a Moon Express is tartozik. A Google továbbra is biztosítja a forrásokat a mintegy 100 tagból álló Hakuto kutatócsapatának, amely a 2018-as verseny megnyeréséért küzd.
A Google 30 millió dollárost díjat ígér annak a vállalatnak, amely először juttatja fel űrhajóját a Holdra, majd 500 méter megtétele után a felszínen jó minőségű képeket és videókat készít, illetve azokat visszajuttatja a Földre.
A HAKUTO csapat többek között 70 önkéntesből és 10 egyetemi diákból áll.
Egy befektetési elemző szerint az ispace legutóbbi, 92 millió dolláros tőkegyűjtése volt az eddigi legsikeresebb. Ugyanebben a körben a rivális a Planetary Resources 34 millió dollárt, míg az Elon Musk által támogatott Space X 12 millió dollárt tudott összegyűjteni.
Dylan Taylor, híres űrbefektető úgy gondolja, hogy ennyi pénzből már akár megvalósíthatóak az ispace céljai. Hozzátette, hogy 45 millió dollár indításonként nagyjából megfelel a piaci áraknak.