Itt az online kereskedés legújabb áldozata

Horizontal
(FILES) This file photo taken on December 24, 2015 shows customers in front of the Toys"R"Us Times Square flagship store in New York. Retailer Toys "R" Us has filed on September 19, 2017 for Chapter 11 bankruptcy protection in a US court, the company said, amid heavy debt and a tough environment for bricks and mortar stores. / AFP PHOTO / Don EMMERT
Vágólapra másolva!
Csődöt jelentett Amerika legnagyobb játékboltja a Toys "R" US. Az online boltok által kínált alacsony árakkal nem tudott versenyezni a franchise viszonteladó vállalat. Sok más üzlet követheti a bolt példáját, hiszen a hagyományos árusításban piacvezetőnek számított a cég.
Vágólapra másolva!

Hétfőn csődöt jelentett a Toys "R" Us amerikai viszonteladó franchise. A benyújtott papírok alapján több mint egymilliárd dollárnyi adóságot halmoztak fel az utóbbi 10 évben.

A vállalat azonban 3 milliárd dolláros mentőcsomagot kapott néhány nagyobb befektetési banktól,

köztük a JP Morganntől, így folytathatja a működést és egyenlőre arról sem esett hír, hogy boltokat kéne bezárnia a cégnek.

A Toys "R" Us 1948-ban alakult és több mint 1600 amerikai és kanadai boltban árul játékokat valamint 255 áruházzal rendelkezik Ázsiában.

Forrás: AFP/Don Emmert

Az időzítés különösen érdekes lehet, hiszen lassan indul a ünnepi időszak és a boltok ilyenkor már feltöltik a raktáraikat.

Az ünnepi időszak teszi ki a Toys "R" Us bevételének 50 százalékát, ezért meglepő, hogy éppen a szezon előtt jelentettek csődöt.

Michael Freitag, a cég szóvivője megerősítette, hogy jelenleg nem terveznek boltbezárást, viszont a jövőben ez változhat, attól függően, hogyan alakul a vállalat átszervezése.

Az idei évben nem ők voltak az elsők, akik jelentették, hogy komoly gondjaik vannak. Több mint egy tucat viszonteladó, köztük a Payless Inc, a Gymboree Corp., és a Perfumania Holdings Inc, is csődöt jelentett.

Forrás: AFP/Don Emmert

Az online boltok mint az Amazon, hatalmas veszélyt jelentenek a hagyományos viszonteladók számára.

Az üzletek már régóta küzdenek a kevés vásárlóval és a folyamatos árháborúval az online üzletek ellen, amivel úgy tűnik nem tudják felvenni a versenyt.

David Brandon a cég vezérigazgatója mindent megtesz annak érdekében, hogy ismét vonzóvá tegye a boltot a gyerekek és a szülők számára. Többek között az áruházakban térképeket osztanak, amely alapján könnyen megtalálhatóak a legnépszerűbb játékok. Brandonnak ugyan sikerült néhány jó üzleti döntéssel jobb helyzetbe hozni az áruházat, azonban ez már túl későn jött és túl kevésnek bizonyult a viszonteladó megmentéséhez.

A Toys "R" Us 2013 óta nem zárt profittal.

Az idei második negyedévben a cég 164 millió dolláros mínuszt mutatott, ami még az előző évnél is rosszabb. Brandon elmondta, hogy a hitelezőkkel és az adósókkal közösen fognak kidolgozni egy tervet az 5 milliárdos hosszú távú adóság kifizetésére.