A Facebook már nem vonzó a fiatalok számára

Social Media Icons Social Media Icons App Apps Smart phone FACEBOOK TWITTER Instagram WhatsApp Skype Messenger Pinterest Snapchat tumblr YouTube Flickr Facetime
A szövetségi kapitány megtiltotta, hogy a játékosok kommenteket olvassanak
Vágólapra másolva!
A tinédzserek körében veszít népszerűségéből a Facebook. A fiatalok inkább olyan oldalakat használnak, ahol képekkel lehet kommunikálni egymással.
Vágólapra másolva!

A 12-17 éves korúak az előző hónapban 2,8 százalékkal használták kevesebbet a Facebookot. A helyzet még borúsabb a 18-24 évesek korcsoportjában. Náluk már 3,1 százalékkal csökkent a Facebook használata.

Forrás: APA-PictureDesk/HELMUT FOHRINGER / APA / picturedesk.com/Helmut Fohringer

Ahogy előtérbe kerülnek az újabb és trendibb közösségi oldalak, úgy terelődik a felhasználók figyelme is egyikről a másikra. Minden oldal próbál folyamatos, önálló frissítésekkel megújulni, de úgy tűnik a Facebook az, amelyik lemaradt a versenyben.

A két új sztár a tinédzserek körében a Snapchat és az Instagram.

Ezek az alkalmazások nagyban hasonlítanak egymásra, hiszen a kommunikáció és a kifejezés mindkét alkalmazásnál képekkel történik.

Az Instagramon a felhasználók képeket oszthatnak meg és követhetik egymást, míg a Snapchaten egy applikáció segítségével küldhetnek képeket ismerőseiknek. A lényeges különbség, hogy a Snapchaten a másokkal megosztott tartalom egy idő után eltűnik.

Forrás: Facebook

A Facebook vezérkartagjainak egyik szeme sír, a másik nevet, mivel az Instagrammot néhány éve megvették, de mégis elviszi tőlük a felhasználókat.

Ennek hátterében az állhat, hogy az elvándorló generáció igényeit jobban kielégítik az Instagramra jellemző alkalmazások, mert ők inkább kommunikálnak képekben, és sokkal vizuálisabbak, mint az idősebb korosztály.

Az eMarketer kimutatása szerint a Snapchat 25 százalékos növekedést fog produkálni idén az Egyesült Államokban, és 20 százalékosat az Egyesült Királyságban.

Az Instagram sem áll rosszul. Ők 23 százalékos növekedésre számítanak az USA-ban és 35 százalékosra az Egyesült Királyságban.

A Facebook továbbra is a világ legnagyobb közösségi oldala és egyelőre nincs mitől tartania, hiszen a havi aktív felhasználói szám eléri 2 milliárdot.