Az Aldi és a Lidl beveszi Amerikát is

aldi bolt üzlet élelmiszer közért
A woman pushes a shoppping trolley as she leaves an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban egyre több Aldi nyílik, válaszul arra, hogy a héten az ősi rivális, a Lidl megnyitja első üzletét az országban. Mindkét vállalat célja az amerikai dobogó harmadik helye, óriási árverseny várható.
Vágólapra másolva!

Évtizedek óta tart a szupermarket-háború Európában a Lidl és az Aldi között. Úgy tűnik, hogy a két hard-discont cég újabb frontvonalat nyit, ezúttal a tengerentúlon. A Lidl első üzletei már a héten várják az amerikai vásárlókat az Egyesült Államokban, míg az Aldi már jelen van, és a Walmart valamint a Kroger mögött

a harmadik legnagyobb áruházlánc szeretne lenni az USA területén.

Mindkét cég úgy gondolja, hogy árban alá tudnak menni az Egyesült Államok működő kiskereskedelmi láncoknak. Az Aldi úgy tervezi, hogy 3,4 milliárd dollár értékben hajt végre beruházásokat 2022-ig,

amiből 900 új szupermarket tudnak megnyitni,

ezzel üzleteinek számát a jelenlegi 1600-ról 2500-ra duzzasztanák.

Az Aldi az Egyesült Államokban is terjeszkedik Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Ha ez összejönne, akkor az Aldi a harmadik legnagyobb szupermarket-lánc lenne az országban – írja a Bloomberg.

A Lidl valamivel lassabb ütemben gondolkodik, évente 100 bolttal számolnak 2022-ig, az első üzleteket a héten nyitják meg. A Lidl csütörtökön három államban összesen kilenc bolttal mutatkozik be.

A Lidl a héten mutatkozik be az Egyesült Államokban Forrás: AFP/Mychele Daniau

Bár a két német vállalat egymás konkurenciája, a céljuk az, hogy nyomás alá helyezzék az amerikai láncokat. A németek piacra lépése akár tovább mélyítheti az Egyesült Államok élelmiszerpiacán uralkodó deflációt, ugyanis sorozatban 17 hónapja csökken az élelmiszerek ára az országban.

Ez a leghosszabb időszak az elmúlt 60 évben.

Elemzők szerint a két cég óriási növekedési potenciál előtt áll, évente 10 százalékos nyereség is elképzelhető 2020-ig.