Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

A kommunikációs készség a legfontosabb a tudás után

Egészségkövet segít, hogy jobban érezd magad a munkahelyeden
business woman
dolgozó nő nők
vállalat
értekezlet
Vágólapra másolva!
A jó munkaerő magabiztosan kommunikál, hatékonyan oldja meg a problémákat, beszél angolul, rendelkezik alapvető informatikai tudással, precíz, önállóan és csapatban egyaránt jól tud dolgozni. A munkaadók szemében a szakmai tényezők mellett ezek a legfontosabb munkavállalói készségek, melyek rangsora szinte szektortól függetlenül azonos – derült ki az International Business School (IBS) és a Profession.hu kutatásból.
Vágólapra másolva!

A kutatás során 24 különböző készséget és tudást rangsoroltak azzal a céllal, hogy feltérképezzék azokat a munkavállalói készségeket – az úgynevezett soft skilleket – amelyek jelenleg a legfontosabbak a munkaadók számára. A megkívánt kvalitásokat 21 iparágra lebontva vizsgálták.

Szektortól függetlenül a fejlett kommunikációs készség vezeti a toplistát, osztozva a dobogón a problémamegoldó készséggel és a Microsoft Office alkalmazások ismeretével. Csak a közigazgatás a kivétel, itt a kommunikációs készség a középmezőnyben van az elvárások között. Ezen a területen a feddhetetlenség, az integritás kerül előtérbe és relatíve nagy hangsúlyt kap a terhelhetőség, valamint a stressztűrő képesség.

Öt meghirdetett pozícióból négy valamilyen szintű – jellemzően közép- vagy felsőfokú – aktív angol nyelvismeretet vár a jelentkezőktől, míg német nyelvtudásra csak a pozíciók 4,6 százalékban volt szükség.

Biztos angol nyelvtudással rendelkező jelölteket legnagyobb arányban üzleti támogató központok (SSC-k) keresnek, illetve szintén meghatározó ez az igény az IT és telekommunikációs pozícióknál, valamint a marketing, média és kommunikációs területen (88 százalék).

A cégvezetők, menedzsment tagok esetében csak a készség-rangsor végén jelenik meg a terhelhetőség és a stressztűrő-képesség. Tőlük jellemzően a határozottságot és az önálló munkavégzésre való képességet kívánják meg. Az üzleti támogató központok által publikált álláshirdetésekben látványosan lemarad az önállóság kívánalma az alapvető analitikus készségek és ügyfélorientált szemlélet javára.

Illusztráció Forrás: Thinkstock

Az ügyfélorientált hozzáállás a vendéglátás és idegenforgalom diplomát igénylő munkakörök esetében kevésbé fontos elvárás.

Jól megfigyelhető a tanulási hajlandóság (tipikusan a továbbképzéseken való részvétel) igényének hiánya az álláshirdetésekben. Ezt jelenleg inkább csak az informatikai pozíciók esetében kívánják meg.

A hazai munkaadók láthatólag a kommunikációs, probléma-megoldási, alapvető informatikai, nyelvi és csapatmunka készségeket találják meg legnehezebben a munkaerő toborzása során és egyelőre nem fókuszálnak olyan készségekre, amelyek vélhetően új típusú foglalkoztatási formák és vállalati kultúrák sajátjai. Várhatóan ezek a készségek is nagyobb szerephez jutnak majd a jövőben, azonban egyelőre még éles a szakadék a tradicionális és az újhullámos céges kultúrák elvárásai között – mondta Paróczay Balázs toborzási szakértő.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről