Gattyán György Amerikában terjeszkedik

SonicBox
Vágólapra másolva!
Az ország egyik leggazdagabb embere, Gattyán György az Egyesült Államokban fejleszti tovább azt az ötletét, ami milliárdossá tette: a Docler Media videostreaming-szolgáltatásairól több bőrt is megpróbálnak lehúzni a tengerentúlon, így már az erotikus tartalmakon túl élő zenéért, de akár jóslásért is fizethet a felhasználó. Nem szeretnének lemaradni, ugyanis hisznek benne, hogy a virtuális valóság mellett az élő streamingszolgáltatásoké a jövő, mondta az Origónak Sipőcz Balázs, a cégcsoport amerikai központjának vezetője.
Vágólapra másolva!

Gattyán György vállalatbirodalmának Los Angeles-i cége, a Docler Media szponzorként vett részt a szeptemberi TechCrunchon: a San Franciscóban rendezett, a startupok egyik legfontosabb tengerentúli eseményén két új termékükkel, két új weboldallal vettek részt. Az egyik

  • a SonicBox, ami egy zenés videostreaming-oldal, míg a másik
  • az Oranum, ami szintén egy videostreaming-weboldal, amely jósokkal és jövendőmondással foglalkozik.

Mindezek mellett van egy frissebb projektjük is, a Cyranoz, ami körülbelül ugyanez, csak talkshow-kkal. (A streamingszolgáltatás legegyszerűbben annyit tesz, mint valós időben tartalmat közvetíteni.) Utóbbi esetében nem Jimmy Kimmelre kell gondolnunk, hanem elsősorban amatőrökre, kezdőkre, akik új platformokat keresnek maguknak – például kezdő stand-uposok.

A SonicBox címlapja Forrás: Origo

Sipőcz Balázs, a Docler amerikai részlegének vezérigazgatója szerint még a tengerentúlon is nagyon nagy a kereslet a jóslásra: az oldal látogatóinak körülbelül fele Amerikából jön. Többnyire angolszász nyelveken folyik a jóslás, de van kereslet német és francia jósokra is.

Hogyan működik ez?

Maga a folyamat nagyon egyszerű: regisztrál az oldalon a leendő jós, a szolgáltató pedig ellenőrzi, hogy „megfelelő minőségű szórakoztatást, műsort tud-e nyújtani”. Ha ezen a rostán átmegy a jelentkező – ez többnyire 24 órán belül kiderül –, akkor már be is jelentkezhet, és jósolhat kedvére. A felhasználó pedig az oldalon a jósok közül válogatva kiválasztja, hogy kinek a jövendőmondásáért fizet, és tudja meg a jövőjét – vagy nem.

Az Oranum címlapja – Amerikában is népszerű a jóslás Forrás: Origo

Ez szinte

ugyanaz a technológia, mint amire a LiveJasmin épült,

amivel Gattyán György megalapozta jövőjét – a felnőttartalom-szolgáltatást nyújtó webkamerás oldal a világ egyik legnagyobb forgalmat lebonyolító portálja.

A nyáron indult zenés oldal látogatottsága körülbelül havi 100 ezer, míg a jósoldal nagyságrendileg havi 1,5 millió egyedi látogatót vonzott szeptemberig. Összehasonlításképpen, a két startup portállal szemben a LiveJasmin napi 35 millió egyedi látogatót tud elérni.

Miért éppen Amerika?

A Docler azért vett részt a San Franciscó-i TechCrunchon – amellett, hogy termékeit népszerűsítse –, hogy fejlesztőket toborozzon. „Rengeteg fejlesztő megfordul a TechCrunchon, és azt szeretnénk, hogy megismerjék a Doclert” – mondta Sipőcz Balázs. Nyitottak arra is, hogy ha valakinek van egy jó ötlete a videostreaminggel kapcsolatban, ami illeszkedik a platformjukba, akkor tudnak neki technológiát és szolgáltatást biztosítani.

Óriási a kereslet a videostreaming-szolgáltatásra, nem véletlen az sem, hogy a Doclernél csak Los Angelesben több mint 50 nyitott pozíció volt szeptemberben. Egyébiránt Gattyán cégbirodalma körülbelül ezer embernek ad munkát:

  • Los Angelesben 210 embert foglalkoztatnak,
  • Luxembourgban – ahol a motor fejlesztése zajlik – körülbelül 500 főt alkalmaznak, míg
  • Budapesten mintegy 200 embernek adnak munkát.

Az amerikai központban mindössze körülbelül tíz magyar dolgozik, de a luxembourgi fejlesztők majdnem fele szintén magyar. Utóbbi központban van például a jogi, a pénzügyi és a HR-osztály is, a fejlesztők száma 200 és 300 fő között lehet.

A kőművessegédből lett pornókirály - portré az egyik leggazdagabb magyarról

Egy bombaötlettel alig tíz év alatt lett Magyarország egyik leggazdagabb embere. Ismerősei szerint akár Mark Zuckerberghez is lehetne hasonlítani, pedig a számítástechnikához nem ért, az üzleti döntéseknél pedig az érzelmei vezérlik. Munkatársai közvetlennek ismerik, sok mindent megkapnak tőle, de ha rossz napja van, egész részlegeket is lapátra tesz. Az Origo 2013-as portréja Gattyán Györgyről, aki a milliárdokhoz vezető út előtt egy szokatlan módszerrel önmagát fedezte fel.

„Amikor kiköltöztünk, akkor az összes alkalmazott megkapta a lehetőséget, hogy átjöjjön velünk Luxembourgba, volt, aki élt vele, volt, aki nem” – mondta Sipőcz Balázs. A Docler Mediával kapcsolatban szerinte

költség szempontjából Magyarország valószínűleg jóval előnyösebb lenne, de Los Angelesben közelebb vannak a startupok világához,

ahol könnyebben tudnak olyan fejlesztőket találni, akik dolgoztak már hasonló projekteken.

Nem akarnak lemaradni

Szeptember közepén félszáz, többségében fejlesztői pozíció volt meghirdetve a Doclernél csak azért, hogy az általuk diktált tempót tudják tartani. „Nem szeretnénk lemaradni, ugyanis nagyon sok cég kezdett el foglalkozni az élő streamingszolgáltatásokkal, elég csak a Facebookra gondolni” – hangsúlyozta az amerikai részleg vezetője.

Gattyán György beállt a teqball mögé is

„A kezdetektől izgalmasnak találom ezt a hazai fejlesztést, bízom a teqball világra szóló sikerében. A magyar innováció révén nemcsak egy új sporteszközt kaphat a világ, hanem reményeink szerint hamarosan egy olimpiai sportágat is” – mondta a milliárdos üzletember.

Magáról a technológiáról rengeteg bőrt le lehet még húzni, a Doclernél pedig bíznak benne, hogy továbbra is a világ egyik vezető streamingszolgáltatója maradnak. Jelenleg azon dolgoznak, hogy viszonylag gyorsan, akár egy-két havonta új platformokat tudjanak indítani az élő streaming terén. Ez lehet

  • egy videojáték-alapú livestream,
  • egy főzőműsor,
  • jóga, életmód, fitnesz vagy akár
  • művészet, például versmondás is.

Az amerikai irodájukban egy social media alkalmazáson is dolgoznak, amelyet kifejezetten mobiltelefonra fejlesztenek.

Remélik, hogy új termékük konkurenciája lehet majd az Instagramnak, vagy a Snapchatnek.

„Azt gondoljuk, hogy sikerült egy olyan ötletet megvalósítani, ami egy kicsit egyedi, és más szemszögből közelíti meg a jelenlegi social media őrületet” – mondta erről Sipőcz Balázs.