Óvatosan a kuponokkal

trend, Kuponguruk és bónuszmánia – könnyebben átverhetnek, mint gondolnád!
Vágólapra másolva!
Évről évre sok panasz érkezik a fogyasztóvédelemhez a kuponos akciókkal kapcsolatban. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság összegyűjtött néhány hasznos tanácsot, azért, hogy mindenki, aki beleveti magát a kuponos vásárlásba, sikerrel zárja az akciós hétvégét.
Vágólapra másolva!

Általánosságban elmondható, hogy a kuponnal biztosított kedvezmény más akciókkal nem vonható össze. Így például a kettőt fizet, hármat vihet akció mellett nem érvényesíthető további 20 százalékos kedvezmény egy kupon ellenében – írja levelében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

Forrás: Thinkstock

Akadnak olyan beváltóhelyek, ahol csak bizonyos összeghatár (pl. 10 000 forint) felett érvényesek a kuponnal elérhető kedvezmények.

Van, ahol a webshopban is beváltható a kupon

Vannak olyan üzletek, ahol bizonyos márkákat, termékeket nem lehet kedvezményes kuponnal megvásárolni.

Sok üzletben egy kuponnal akár több termék is kedvezményesen megvásárolható, ezért érdemes alaposan átolvasni a kuponon található beváltási feltételeket.

Egy vásárlás alkalmával csak egy kupon váltható be több helyen, amellyel azonban egyszerre több termék is kedvezményesen megvásárolható. Van, ahol az üzlet webáruházából elérhető termékekre (is) vonatkozik a kedvezmény.

Jól nézze meg, mire vonatkozik az akció

Olyan vállalkozás/szolgáltatás is akad, ahol egy kuponért cserébe ajándékutalványt adnak, amelyet meghatározott időszakon belül lehet levásárolni. Itt érdemes figyelni a felhasználási feltételekre, (milyen időszakban, milyen termékekre/szolgáltatásokra vonatkozik a kedvezmény).

Sokszor előfordul, hogy a különböző kiszerelésű termékek közül csak az egyik fajta kiszerelésre vonatkozik a kupon. Pl. nem az 1 literes samponra, hanem az 500 ml-es-re.

A kuponőrültek is találkoznak furcsaságokkal Forrás: Northfoto

A kereskedő részéről szabálytalan az árfeltüntetéssel kapcsolatban az, hogy csak a kedvezmény mértékét tünteti fel (pl. 20 százalékkal olcsóbb), a ténylegesen fizetendő akciós eladási árat viszont nem írja ki, hanem a kedvezményt fizetéskor, a pénztárnál érvényesíti. Ilyenkor gondot okozhat, hogy a vásárló nem tudja előre, hogy pontosan mennyit kell fizetnie.

Az is előfordul, hogy a pénztárnál arra hivatkoznak, hogy a terméken szereplő ár már az akciós ár, ugyanakkor a címkén szerepelt az is, hogy 20 százalékkal olcsóbb, de az eredeti ár nem volt a jelölésben.

Érdemes ezért előzetesen tájékozódni arról, hogy a címkén szereplő ár már a végleges, vagy még ebből vonják le a kedvezményt.

Ha igazságtalanságot tapasztal, írjon be a vásárlók könyvébe

A szabályok szerint megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytat az a vállalkozás, amely az általa meghirdetett akciós árnál magasabb áron adja el a termékét.

Amennyiben a pénztárnál a kuponon szereplő információk ellenére a kedvezményt nem érvényesítik, és az ügyet helyben nem rendezik, úgy a vásárló beírhat a helyszínen található vásárlók könyvébe, amelyre 30 napon belül írásban és érdemben kell válaszolnia a vállalkozásnak.

Ha mégis elégedetlen, merjen beírni a vásárlók könyvébe Forrás: Thinkstock

Ha a vásárlók az árfeltüntetéssel kapcsolatban szabálytalanságot tapasztalnak, illetve a vásárlók könyvébe írt bejegyzésükre az előírt határidőig nem, vagy érdemben nem kapnak választ, úgy a területileg illetékes kormányhivatalhoz fordulhatnak panasszal.