Felmérték, milyen a jó lakáshirdetés

lakáshitel
Budapest, 2012. január 28. Eladó ingatlan Szentendrén. Már küldik az értesítést a bedőlt lakáshiteleseknek arról, hogy kinek az ingatlanát veszi meg a banktól az állam, márciusban pedig már lakásokat vásárolhat a Nemzeti Eszközkezelő. MTI Fotó: Mohai Balázs
Vágólapra másolva!
Az online ingatlankereső portálok és a közösségimédia-felületek a legnépszerűbbek, ha az eladó vagy kiadó ingatlan meghirdetéséről van szó. Egy felmérés szerint az emberek kereséskor kiemelten fontosnak tartják, hogy legyen alaprajz, fotó és elegendő tényszerű adat az adott ingatlanról, az elhelyezkedés, az ár és a méret pedig az elsődleges tényezők, amelyek a vásárlási döntést befolyásolják.
Vágólapra másolva!

Az Otthontérkép és az Index közös felmérése szerint a felhasználók túlnyomó többsége, 78 százaléka, interneten hirdetné meg eladó vagy kiadó otthonát, lehetőleg ingyen. Ennél jóval kevesebben választanák a helyi apróhirdetési újságokat (7 százalék), a plakátokat, szórólapokat, falragaszokat (5 százalék) az országos nyomtatott sajtót (2 százalék), illetve a helyi TV-t, rádiót (kevesebb mint 0,5 százalék).

Jó az online, de azért érdemes megnézni

Az internetes hirdetési piac fölénye –ahogy a legtöbb szektorban- az ingatlanok esetén is megfigyelhető. Egyre több hirdető választja ezt a formát, hiszen sokkal gyorsabban és gyakran kedvezőbb áron (esetleg ingyen) hirdethetik meg eladó és kiadó otthonukat a világhálón. Lakáskeresés szempontjából az online kényelmes megoldás, hiszen sok alapvető információ begyűjthető így az ingatlanról és annak környékéről egyaránt, de

a végső döntés előtt érdemes személyesen, akár több napszakban is felkeresni az adott ingatlant,

hiszen még mindig a személyes találkozás a leginkább a mérvadó, tanácsolja az Otthontérkép.

A legnépszerűbb az ingatlan.com

A válaszadók 32 százalék a az ingatlan.com, 20 százaléka az Otthontérkép, 15 százaléka a jofogas.hu, további 15 százaléka pedig a közösségi média felületeit hívná segítségül az eladáshoz/kiadáshoz. A válaszadók több mint 50 százaléka egyáltalán nem vagy csak nagyon keveset szeretne fizetni az ingatlan meghirdetéséért. Átlagosan a nők többet költenének az ingatlanhirdetésekre, habár tény, hogy a férfiak nagyobb arányban hajlandóak akár nagyobb összeget is kifizetni erre a célra.

A legtöbben az online hirdetést választják. Forrás: MTI/Mohai Balázs

Alaprajz és kép kell a hirdetéshez

Az adatokból kiderül, hogy a válaszadók 20 százaléka szerint a jó ingatlanhirdetéshez tartozik egy alaprajz, 19 százalékuk a jó minőségű fotók fontosságát hangsúlyozta, 18 százalékuk pedig a hasznos, tényszerű adatokat tartotta elengedhetetlennek.

„Az online hirdetési felületeken értelemszerűen sokkal több hirdetés versenyez egymással az érdeklődők figyelméért, így kiemelten fontos, hogy milyen minőségű a hirdetés. Jellemzően a bőséges információval (de nem túlzásokkal) és szép, profi képekkel ellátott lakáshirdetések a legsikeresebbek, melyekhez alaprajz is tartozik. Első hallásra ezek evidenciának tűnhetnek, a tapasztalat azonban azt mutatja, hogy

(a magánhirdetők 7-8 százaléka egyáltalán nem tölt fel fényképet vagy alaprajzot), így alábecsülve a saját ingatlanjának értékét" – mondta el Csorba Zsuzsanna, az Otthontérkép szakértője.

Az a legfontosabb, hogy hol van

A válaszadók körében lakásvásárlás esetén a lokáció (23 százalék), az ár (18 százalék) és a méret (12 százalék) a legfontosabb tényezők. Általánosságban elmondható, hogy a vásárlók igyekeznek minél több szempontot figyelembe venni az optimális választás érdekében, kisebb jelentőséget tulajdonítanak azonban az ingatlan állapotának és az elérhető szolgáltatások (pl. óvoda, posta, etc.) számának.