A foci-Eb ötödével dobta meg az Adidas forgalmát

Diego Costa, Chelsea, foci
Chelsea's Brazilian-born Spanish striker Diego Costa sits on the grass having picked up an injury during the English Premier League football match between Arsenal and Chelsea at the Emirates Stadium in London on January 24, 2016. AFP PHOTO
Vágólapra másolva!
Jelentősen, 21 százalékkal 4,4 milliárd euróra nőttek az Adidas német sportszergyártó eladásai a második negyedévben az előzetes adatok szerint, egyebek mellett a franciaországi labdarúgó Európa-bajnoksággal kapcsolatos termékek eladásai miatt.
Vágólapra másolva!

Az Adidasnak jól jött, hogy véget ért a Chelsea angol futballklubbal kötött szerződése, amelyből nyereségesen szállt ki, és sokban hozzájárult ahhoz, hogy

a német sportszergyártó 291 millió euróra növelte második negyedéves profitját.

A Chelsea-vel is nyert az Adidas Forrás: AFP

A vállalat idén már negyedik alkalommal emelte meg az éves eladásokra vonatkozó előrejelzését, ezúttal 15-ről a „20 százalékot közelítő" értékre.

Az Adidas éves szinten 35-39 százalékos nyereségnövekedést vár,

ami 975 millió-1 milliárd euró közötti értéknek felel meg.

Herbert Hainer vezérigazgató elmondta: rendkívül elégedettek az eredményekkel, és azt várják, továbbra is kitart a márka lendülete szerte a világon.

Csökkentik a futballklubok támogatását

A sportszergyártó májusban jelentette be, hogy befejezi a Chelsea szponzorálását, csökkenti a futballklubok támogatására fordított marketingköltségeit, egyúttal

többet költ a közösségi médiában, a sporteseményeken és az üzletekben való megjelenésre.

Az Adidas fő vetélytársának, az amerikai Nike-nak a második negyedéves árbevétele elmaradt a szakértői várakozásoktól.