Szuperkondenzátoros járműveket adna el Pestről Európának a CRRC

Electric bus presented in Leipzig electric bus SQUARE FORMAT
An electric bus driving through Leipzig, Germany, 2 May 2016. The e-Bus is being tested on the connection 89. The quiet bus powered by battery is ideal for narrow urban areas with a lot of stops. Six minutes are enough to charge the battery at the final stop. PHOTO: JAN WOITAS/dpa
Vágólapra másolva!
A kínai járműgyártó és energetikai holding csúcstechnológiás cégeket is felvásárolna nálunk.Budapesten nyitották meg csütörtökön európai képviseleti irodájukat a kínai CRRC Industrial Investment Co. Ltd. és a cégcsoport más vállalatai.
Vágólapra másolva!

Bár a világ legnagyobb vasútijármű-gyártójának mondja magát, budapesti irodaavató sajtókonferenciájukon világossá vált, hogy a CRRC elsősorban

szuperkondenzátoros városi tömegközlekedési járműveket szeretne eladni Magyarországon és Európában.

A CRRC vezetői azt mondták, ők gyártják a világon a legnagyobb kapacitású szuperkondenzátorokat, és ezeket járművekbe is építik.

Már nem kell felsővezeték sem

A technológia előnye az akkumulátorral szemben a gyorsabb töltés és a hosszabb élettartam.

A CRRC villamosának így nem kell felsővezeték a pálya fölött, csupán a megállókban kellenek töltősínek, amelyek az utascsere alatt feltöltik a szükséges energiával a járművet.
Hasonló, megállóban töltött trolit (vagy villanybuszt) is kínálnak.

Elektromos busz. A kép csak illusztráció Forrás: Picture-Alliance/AFP/Jan Woitas

De nagyon sok helyre beépítik szuperkondenzátoraikat, ahol az energia termelésének vagy fogyasztásának lökésszerű szakaszai vannak. Ilyen eszközök például a dízelmozdonyok, autók, szélkereket, olajfúrók, daruk, liftek.

Újságírói kérdésekre a CRRC vezetői azt közölték, hogy

részt kívánnak venni a Budapest-Belgrád vasútvonal kínai felújításában:

emelt sebességű járműveket szállítanának.