Nagyon sok hiányosságot találtak a Wáberer Biztosítónál

kgfb, gépjármű kötelező felelősség-biztosítás, baleset, helyszínelők dolgoznak egy baleset helyszínén  Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Vágólapra másolva!
14 millió forint bírságra bírságolta a Wáberer Hungária Biztosító Zrt.-t a Magyar Nemzeti Bank, mert fogyasztóvédelmi hiányosságokat talált. A biztosító ügyfél-tájékoztatási és panaszkezelési rendszerében talált szabálytalanságokat az MNB. 
Vágólapra másolva!

Az MNB megállapította: a biztosító az ügyfél-tájékoztatáshoz használt dokumentumaiban a jogszabályváltozásokat jelentős késedelemmel vagy egyáltalán nem vezette át.

Az ügyfélkezelésben tártak fel hiányosságokat

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződésekkel kapcsolatos tájékoztatókat,

értesítőket számos esetben határidőn túl küldte meg az ügyfelek részére.

A biztosító panaszkezelése több szempontból sem felelt meg a jogszabályi előírásoknak.

Hiányosságokat talált a jegybank a biztosítási szerződések egyes tartalmi elemeiben is, és problémát jelentett az is, hogy a szerződés-nyilvántartó rendszer az ügyfélküldemények postázási dátumát az egyes szerződéseknél nem tartotta nyilván ellenőrizhető és kereshető módon.

A Wáberer Biztosítót 14 millió forintra bírságolta a jegybank Forrás: MTI/Krizsán Csaba

A Wáberer biztosító nyilvántartásából az ügyfél nyilatkozatának tartalma és beérkezésének ideje alapján nem állapítható meg mindenkor az sem, hogy a biztosító határidőben válaszolt-e a kárigényre.

Késtek az adatszolgátatással is

Tartalmát tekintve több ponton hiányosak voltak a Wáberer biztosító által kötött kiszervezési szerződések, s több esetben az adatszolgáltatási kötelezettségeit sem teljesítette határidőben a kötvény-, és kárnyilvántartó szervek felé, illetve a jegybanki adatszolgáltatás sem volt minden esetben jogszabályszerű.

A kockázatkezelési rendszer esetében hiányzott a biztosító konkrét kockázati limitrendszere, s az azok megsértésekor alkalmazandó eljárások. Problémák merültek fel a biztosító szervezeti és működési szabályzatával, call centerének informatikai működésével és a számlarenddel kapcsolatban is.

A Wáberer sokszor már a határídő lejárta után tájékoztatta ügyfeleit Forrás: MTI/Vajda János

Az MNB határozatban kötelezte a Wáberer biztosítót, hogy szeptember 30-ig adjon számot a feltárt hiányosságok kijavításáról, továbbá

7-7 millió forint felügyeleti, illetve fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra.

Utóbbi kapcsán – a vizsgálat egyenként nem jelentős fogyasztóvédelmi megállapításait összességükben is értékelve – súlyosító tényező volt, hogy a biztosító nem fordított kellő figyelmet a jogszabályok átültetésére, illetve a feltárt hiányosságok fokozták a biztosító és ügyfelei között eleve fennálló információs aszimmetriát.

Enyhítő körülményként került értékelésre azonban, hogy előbbiek tekintetében – a vizsgált időszak kezdetéhez képest – a biztosító jelentős javulást mutatott, illetve a megállapításokkal jelzett hibák kijavítása érdekében jellemzően már intézkedéseket tett.

A jegybank által feltárt hiányosságok nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését.