A Star Wars a csillagokba repítette a Disney-t

Star Wars Csillagok háborúja
HOLLYWOOD, CA - DECEMBER 14: Stormtroopers attend the World Premiere of ?Star Wars: The Force Awakens? at the Dolby, El Capitan, and TCL Theatres on December 14, 2015 in Hollywood, California. Alberto E. Rodriguez/Getty Images for Disney/AFP
Vágólapra másolva!
A rekord mértékű bevételeket hozó Star Wars-nak köszönhetően a Walt Disney lett 2016 legerősebb márkája a Brand Finance szerint. Ezzel együtt továbbra is az Apple számít a legértékesebb brandnek.
Vágólapra másolva!

Noha a Disney erejét a gazdag múltja és a számos eredeti alkotása adja, a mostani szárnyalás elsősorban az újabb felvásárlásoknak köszönhető – közölte a Brand Finance. Most már az ESPN, a Pixar, a The Muppets és a Marvel is a Disney alá tartozik, de a legfontosabb mégis talán a Lucasfilm és ezzel a Star Wars bezsebelése – hangsúlyozzák az elemzők.

A felmérés egyébként a piaci befektetések, a vevők, a stábok és a befektetők, illetve más érdekeltek körének értékelésével zajlott, beleszámolva mindezek hatását az üzleti teljesítménybe. A márkaerő meghatározásához hozzátartoznak az eladások, a jogdíjakból származó, valamint más márkaspecifikus bevételek is.

Kasszasiker és bevásárlás

Az új Csillagok háborúja (Az ébredő Erő) a múlt hétvégéig 895,4 millió dollárt kaszált az egyesült államokbeli jegyeladásokkal – írja a MarketWatch. Ezzel együtt a Brand Finance úgy számolt, hogy

a Star Wars értéke 10 milliárd dollárra tehető,

miközben a Disney mindössze 4,05 milliárdért vette meg a Lucasfilmet 2012-ben. Összességében a Disney a becslés szerint 31,7 milliárd dollárt ér.

Adam Driver, Daisy Ridley és John Boyega a Star Wars: Az ébredő Erőben Forrás: Fórum Hungary

A Disney ezzel a teljesítménnyel átvette az első helyezést a legerősebbek között a Legótól, míg a harmadik a L’Oréal lett, az első ötbe még a PwC és a McKinsey fért be.

Nem mellékesen a Disney részvényei is elég jól teljesítettek az elmúlt időszakban, mivel

tavaly 5 százalékot emelkedett a vállalat papírja,

szemben a Dow 4,1 százalékos zsugorodásával.

Az Apple ereje

Amennyiben a legértékesebb márkákat nézzük, úgy talán nem meglepetés, hogy

tarolt az Apple.

Az iPhone gyártója év/év alapon 13,7 százalékkal növelte értékét, egészen 145,9 milliárd dollárra. A Brand Finance idézi, hogy az Apple a negyedik pénzügyi negyedévére vonatkozóan 51,5 milliárd dolláros bevételről és 11,1 milliárdos profitról számolt be.

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója Forrás: AFP/Justin Sullivan

A vállalat január 26-án tette közzé a decemberben véget érő első pénzügyi negyedéves számait, melyekből kiderül, hogy bár 75,9 milliárdos volt a bevétel, az iPhone eladások 2007 óta nem bővültek ilyen lassú ütemben. Mindeközben érdekesség, hogy jelenleg úgy áll a helyzet, hogy a Google mögött álló Alphabet akár hivatalosan is megelőzheti az Apple-t, és a világ legértékesebb tőzsdén jegyzett vállalata lehet.

Az első öt legértékesebb márka egyébként az Apple után sorrendben a Google (94 milliárd dollár), a Samsung (83 milliárd), az Amazon (70 milliárd), valamint a Microsoft (67 milliárd) lett.