6 lecke a Vine bukásából

Család, Terror alatt tartott szülők, hiszti sírás kiabálás
Sírás van
Vágólapra másolva!
Nem sokáig elérhető már a néhány pillanatból álló videók applikációja, bár maga a weboldal fennmarad az utókor számára. Ahogy az a néhány tanulság is, amelyet levonhatunk a végéből.
Vágólapra másolva!

Nagy port vert fel digitális berkekben, hogy a tavalyi felvásárlás után a Twitter úgy döntött, nem nyomja tovább a pénzt a Vine-ba, de nem volt egészen meglepetés, írja az Entrepreneur. A startup rövid és szép pillanatokban sem szegény életéből pedig az alábbi leckéket tanulhatjuk meg.

A trendi önmagában nem garancia

Tíz évvel ezelőtt mindenkit őrültnek néztek, aki nincs fent Myspace-en. Nyolc éve így számított ufónak, aki nem regisztrált Facebookra. És mindig lesz, aki a blogra, a Snapchatre, az Instagramra tekint digitális svájci bicskaként. Pedig ezek csak platformok. Az a vállalkozás használja őket jól, amelyik mindegyikre megtalálja az odaillő hangot, ez pedig recept alapján nem fog menni. De legalább több vasat tart a tűzben.

Hiába dicsérte reggelig a digitális tér a Vine-t, tessék, enyhén szólva nem tartott örökké. A közösségi médiában egyszerűen nem érdemes mindent egy lapra feltenni.

Viszlát, és kösz a halakat Forrás: Origo

A kis közösség lelkes közösség

A Vine-közösség erős volt, nem nagy, de a tagokat összetartotta a lelkesedés. Annak, aki mondani akar valamit, ezek a csoportosulások a fontosak. Többet ér ezer törzsvásárló, mint tízezer langyos követő. Az emberek arra emlékeznek, ami érzelmileg ragadja meg őket.

Sírás van Forrás: Thinkstock

Ne érje be a mutatós ötlettel

A Vine szolgáltatása nagyon eredeti volt, de nehezen lehetett pénzre váltani az ötletet. A cég marketingesei egyszerűen nem tudták kitalálni az üzleti modellt. A márkákat és vállalkozásokat semmi nem vonzotta arra, hogy ott hirdessenek. A hat másodpercre könnyen kimondhatjuk, túl rövid idő ahhoz, hogy elsüssenek egy termékreklámot, ugyanakkor tele a YouTube az igen kreatív megoldásokkal. Már sosem fog kiderülni, van-e az az ötlet, amely ugyan csak hat másopderc, de reggelre elárasztja a netet. Főként ha ez sorozatban történt volna meg. Kár érte.

Mindenkihez a saját nyelvén

A Verge szerint nagy szerepet játszott a végjátékban az, hogy a Vine belterjesedett: egy felvétel nemegyszer akár egy tucatnyi korábbi felvételre utalhatott, és aki azt nem ismerte, érthető módon érdeklőését vesztette. Eltúlozták az erős közösséget, lásd fenn. Aki tömegbázist építene, tudnia kell, mikor legyen egyszerű és érthető.

Legyen egyedi

A Vine feltétlenül az volt, de a kezdeti hype kihűlt. A fejlesztés és továbblépés pedig elmaradt. A Snapchat és az Instagram rátette a kezét a rövid videókra. Utóbbi a loopolást is einstandolta. Egy idő után elfogytak az okok arra, hogy a Vine-t használják az emberek. Ez pedig a feledéshez vezető út.

Hiába karolta fel, nem promotálta

A Twitter mulasztása, hogy nem promotálta a Vine-t. Talán új tulajdonosként az elsők között vesztette el a kezdeti motivációt. Mostanában ráadásul elég neki a maga baja. A Vine cruise-control üzemmódba került. És a szinte percenként ezresével jelentkező új játékosok között nem lehet leállni, ha egy applikáció üzletileg is akar pörögni.

Szomorú, hogy a Vine rövid tündöklése után már ki is húnyt, de ilyen paraméterekkel csak idő kérdése volt.