Jó évet zárhatnak a magyarországi fürdők, vendégforgalmuk a 2014-es 37,9 millió után elérheti a 40 milliót - mondta Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára november 26-án, csütörtökön Harkányban, a Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlésén.
A magyarországi turizmusnak európai szinten is versenyképesnek kell lennie, mondta Ruszinkó Ádám. Ezt szem előtt tartva készül a tíz évre szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepció, prioritásként kezelve a kutatás, a termékfejlesztés, a fogadóképesség és infrastruktúra, az oktatás, a szabályozás, a finanszírozás kérdéseit.
A helyettes államtitkár megemlítette, hogy komoly fejlődési lehetőség van az egészségturizmusban, az orvosi turizmusban, ennek kihasználása érdekében a közelmúltban kutatás indult a belföldi orvosi és turisztikai kínálat és a külföldi kereslet felmérésére.
Ruszinkó Ádám arra is felhívta a figyelmet, hogy
a magyar lakosság jelentős százaléka nem jelenik meg a kereskedelmi szálláshelyeken,
ezért számos olyan vonzó, a kerékpárturizmushoz, a természetjáráshoz, a vízi-, a zarándok- és ifjúsági turizmushoz kapcsolódó programra van szükség, amelyeket rendkívül olcsón, vagy ingyenesen igénybe tudnak venni.
Hozzátette: az éttermek torkos csütörtök akciójához hasonlóan előnyös lenne kedvezményekkel, időnként olcsóbb belépőkkel megteremteni annak a lehetőségét, hogy bizonyos időszakokban azok is eljussanak fürdőkbe, akiknek gondot jelent a mostani jegyárak kifizetése.
Ruszinkó Ádám a fürdők jövedelmezőségének javításával kapcsolatban azt mondta, hogy az energiahatékonyságot növelő beruházásokkal csökkenthetőek az üzemeltetési költségek. Az így megtakarított pénz egy részét az alkalmazotti fizetések emelésére lehet fordítani, amellyel a sokszor munkaerőhiánnyal küszködő fürdők könnyebben találhatnak jól képzett szakembereket.
Az eseményen együttműködési megállapodást kötött a több mint száz fürdőt képviselő Magyar Fürdőszövetség és a Magyar Turizmus Zrt. (MT). A Czeglédi Gyula fürdőszövetségi elnök és a Faragó Péter, az MT vezérigazgatója által aláírt dokumentum szerint a felek a jövőben szorosabban együttműködnek a fürdők hazai és külföldi népszerűsítése, a forgalom növelése érdekében. A közös munka során összehangolják marketing és sajtókommunikációs tevékenységüket, közös akciókat, tanulmányutakat, konferenciákat szerveznek, egyeztetik egymással egészségturisztikai stratégiai terveiket.