A kiskereskedelmi akciók többségére ráfizetnek a cégek, ugyanis tízből hat kiskereskedelmi akción buknak vállalatok, írja a Nielsen nemzetközi kutatására hivatkozva Pénzcentrum.
A felmérésből az is kiderül, hogy sok világcég – köztük kozmetikai óriásvállalatok és élelmiszermultik – árbevételének 20 százalékát eladásösztönző akciókra fordítja.
„A magyar vásárlók is sok promócióval találkoznak, és még mindig érzékenyebbek rájuk, mint az európai átlag” – idézi a portál Szűcs-Villányi Ágnest, a Nielsen osztályvezetőjét.
Átlagosan három-négy különböző üzletben intézik a bevásárlást, de a vonzó promóciók is nagyon fontosak a vásárlóknak,
minden harmadik ember hajlandó boltot váltani az akciók miatt,
sokan pedig kedvenc boltjukban keresik az árengedményeket, derült ki a kutatásból.