Az akciók többsége ráfizetés a multiknak

bevásárlás, hipermarket
A bevásárlásból a férfiak szívesen kimaradnak, szól a sztereotípia. A valóságban kétharmaduk kiveszi a részét ebből a munkából is
Vágólapra másolva!
Tízből hat kiskereskedelmi akciót veszteséggel zárnak az élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot gyártó vállalatok, derült ki egy felmérésből.
Vágólapra másolva!

A kiskereskedelmi akciók többségére ráfizetnek a cégek, ugyanis tízből hat kiskereskedelmi akción buknak vállalatok, írja a Nielsen nemzetközi kutatására hivatkozva Pénzcentrum.

A felmérésből az is kiderül, hogy sok világcég – köztük kozmetikai óriásvállalatok és élelmiszermultik – árbevételének 20 százalékát eladásösztönző akciókra fordítja.

Árérzékeny magyarok

„A magyar vásárlók is sok promócióval találkoznak, és még mindig érzékenyebbek rájuk, mint az európai átlag” – idézi a portál Szűcs-Villányi Ágnest, a Nielsen osztályvezetőjét.

Ráfizetnek az akciókra Forrás: AFP/Lionel Bonaventure

Átlagosan három-négy különböző üzletben intézik a bevásárlást, de a vonzó promóciók is nagyon fontosak a vásárlóknak,

minden harmadik ember hajlandó boltot váltani az akciók miatt,

sokan pedig kedvenc boltjukban keresik az árengedményeket, derült ki a kutatásból.